רוני נאק
חברת המחקרים J.D.Power פרסמה את סקר האיכות למכוניות חדשות ובו המסקנה העיקרית היא שרוב הבעיות של נהגים במכוניות חדשות מגיעות מהכיוון של טכנולוגיות חדשות. בניגוד לסקר בעבר – השנה נשאלו בעלי הרכבים לגבי מערכות שכשלו וכן על מערכות שהתפעול שלהם מסובך, קשה להבנה או שאינו פועל באופן שבו מצפה ממנו בעל הרכב. הסקר, שזו השנה ה-34 לקיומו, בוחן את התקלות שהיו לבעלי רכבים ממודל 2020 ב-90 ימי הבעלות הראשונים. המדד נקבע לפי מספר התקלות ל-100 מכוניות. לכן ככל שהמספר נמוך יותר כך האיכות גבוהה יותר ובעל הרכב חווה פחות בעיות עם רכבו.
את הסקר המלא – והמאד מעניין – תוכלו לקרא כאן.

אבל הסיפור בשוליים, הוא לטעמי גם הסיפור המרכזי כאן. טסלה שקבלה ציון גרוע מאד – 250 תקלות ל-100 מכוניות – בין השאר מכיוון שהיא לא מאפשרת ל-JDPower לראיין לקוחות שלה. ב-15 מדינות בארה"ב החוק מחייב את הסוקרים לבקש רשות מהיצרן ו-TESLA אינה מאפשרת זאת. כך שהסקר הסתמך על עדויות של בעלי טסלה מ-35 מדינות אחרות בארה"ב ולפי דאג באטס נשיא חטיבת הרכב ב-JDP, כמות הנסקרים גדולה מספיק כדי לקבל תמונת מצב אמיתית. זו לא הפעם הראשונה שטסלה סותמת פיות ללקוחותיה – דבר דומה כבר קרה יותר מפעם אחת בעבר מה שהוביל לתלונה ל-NHTSA – כפי שדווח פיננשיאל טיימז בעבר.