רוני נאק
אאודי – מי שהביאה לנו את ה-ETRON החשמלית ממשיכה להרחיב את היצע הדגמים החשמליים שלה. בדיוק כפי שהבטיחה שתעשה. הבסיס לשתי הגרסאות היא פלטפורמת MEB של קבוצת VW. הפלטפורמה הכל-חשמלית ומודולרית מקבלת בהקשר הזה סוללה של 82 קוט"ש – עם הנעה כפולה הטווח יהיה כ-450 קילומטרים ובגרסת הנעה אחורית 500 קילומטרים (לפי WLTP – כך אאודי שמעולם לא זייפה בנתונים). תפוקת המנועים היא כ-300 כ"ס והתאוצה ל-100 עומדת על 6.3 שניות ומהירות מירבית של 180 קמ"ש.

שתי גרסאות המרכב חולקות את אותו בסיס גלגלים של 277 ס"מ ורוחב של 190 ס"מ – כאשר הספורטבק (שבשפת אאודי זה אומר "קופה 4 דלתות") ארוכה יותר ונמוכה יותר ב-1.0 ס"מ: 460 ס"מ ו-160 ס"מ בהתאמה.
לגבי העיצוב אין הרבה מה להרחיב – הצילומים מדברים בעד עצמם ואומר רק שמדובר בכלי רכב מרהיב למראה – בהחלט לא משהו שהייתי מגרש מהחניה.

מידות הפנים הן על הצד הגדול של הסגמנט הזה ואנשי אאודי ניצלו היטב את מערכת ההנעה החשמלית כדי לפנות כמה שיותר מקום לבני האדם שייקלעו לחלל של הרכב הזה. תא נהג הוא עתה קוקפיט ווירטואלי עם תצוגות דיגיטאליות ותצוגה עילית המשלבת מציאות רבודה, יש גם שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים ושילוב של אומנות קלאסית כמו תפרים כפולים בריפודי המושבים.
הרזולוציה הרבה של המידע אותו אאודי שיתפה בחשיפה אתמול, מלמדת יותר מכל כי מדובר בהרבה יותר מ"קונספט" כפי שאנו מכירים שנועד רק לבחון כיווני פיתוח עתידיים. הדגם הזה הוא חלק מבליצקריג חשמלי שבמסגרתו אאודי תציג 20 דגמים חשמליים עד שנת 2025 – שאיפה בה 40% ממכירותיה יהיו של מכוניות חשמלית. תחילת היצור הסדרתי – רבעון ראשון של 2021.