רוני נאק
מה שמסתמנת כמחליפה של מאזדה CX-5 המצוינת, עומדת לצמוח במימדים ובהספקים. צילומי רשת של רכב הניסוי שהגיעו לרשת מלמדים על חישוקי גלגלים 20 אינץ', צמד מפלטים גדולי קוטר מאחור, חזית עמוקה המזכירה את זו ב-MX-30 החשמלית העתידנית של מאזדה. בתי גלגלים גדולים יותר ומעוגלים פחות ביחס לאלה שב-CX-5, המדרגה או "קויי הכוח" שעל מכסה המנוע מודגשים מאד ומראות הצד יוצאו מהדלת ולא מפינת השמשות.

מאחור אפשר לראות דלת אחורית מתרוממת וגם קורת D רחבה מאד שמלמדת (לצד חישוקי הגלגלים העצומים) על בסיס גלגלים ארוך יותר משל רכב הפנאי הנוכחי שאותו הוא יחליף. עוד תראו ספויילר אחורי חצוף, ומסילות גג עוצמתית ואפילו מגב אחורי חשוף בצריח. למרות כל הנ"ל המקורות מספרים שהרכב קטן יותר מהמאזדה CX-9 הנוכחית על 7 מושביה. מה שעשוי לרמז על דגם נוסף הפעם עם 7 מושבים בעתיד?

מה שיותר מעניין הוא היצע המנועים. זה מצטרף לטרנד מנועי ה-6 צילינדרים הטוריים החדשים (לנדרובר, יונדאי) שמגיעים לשווקים. עם השלב הבא של טכנולוגיית סקאי אקטיב בעלת בערה באמצעות דחיסה (עם או בלי ניצוץ), מגדש-על חשמלי או שני מגדשי-טורבו בגרסאות החזקות וחכו לזה….הנעה אחורית. התפוקה תהיה קרובה יותר ל-300 כ"ס מאשר ל-200. עם נתוני מומנט באיזורי ה-60 קג"מ ומעלה גם בעזרת חישמול קל וסמלי שלא להרוס את השמחה.

האם מאזדה תסתפק רק בסיוע היברידי-קל? האם נראה גרסת PHEV עם מנוע רוטורי על תקן מאריך טווח. מה עם גרסה כל-חשמלית אחרי שמהנדסיה כבר הוציאו כל מה שאפשר ממנועי בעירה פנימית? נחכה ל-2023 בשביל לגלות.
