רוני נאק
צילומי "ריגול" שיצאו "בטעות" מסין כבר חשפו את העובדה ש-BYD מתקדמת במהירות לקראת השקה של טנדר תא כפול וכפול הנעה – כלי המכוון היישר לבטן הרכה של טויוטה היילקס בשוקי המזרח והמזרח התיכון.
![](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2024/04/BYD-4.jpg)
עתה נחשף מידע נוסף שמציג צילומים טריים את הטנדר וכן את העובדה שהוא עשוי כלל לא להיות חשמלי (אולי גם וגם) ולהיות מונע עם יחידת הנעה פלאג-אין הייבריד. לפי הפרסומים הסיניים האמינים מדובר בטווח משולב של כ-1,000 קילומטרים, טווח חשמלי של עד 100 ק"מ. עוד פורסם כי לטנדר של BYD תהיה תצוגה עילית עם מציאות רבודה (AR-HUD) וגם – מערכת מתלים אקטיבית.
![](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2024/04/BYDD-2.jpg)
אחת האפשרויות היא מערכת פלאג-אין עם מנוע טורבו בנזין 1.5ל' המפיק 139 ו-2 מנועים חשמליים עם עוד 489 כ"ס לתפוקה כוללת מרשימה של 615 כ"ס. מערכת הנעה המכונה DM-p על ידי היצרנית. המתלים יהיו נפרדים בכל פינה עם קפיצי סליל, מה שעשוי ללמד על כיוון יותר לפנאי מאשר לעבודה של הטנדר הזה.
![](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2024/04/BYD-2.jpg)
בישראל, להזכירכם, BYD אטו 3 הוא הרכב הנמכר ביותר בישראל וכמובן הרכב החשמלי הנמכר ביותר. אם לטנדר תהיה גרסה 100% חשמלית, רבים הסיכויים שנראה אותו גם כאן. אם יהיה רק בגרסה פלאג-אין הייבריד – בהיעדר תקינה אירופאים למנועי הבעירה הפנימית של BYD – קטנים מאד הסיכויים לראות את המבחן ההשוואתי המסקרן שיהיה לכלי הזה מול טויוטה היילקס ואיסוזו דימקס.