יום שלישי , 16 יולי 2024
זה הטנדר הראשון של BYD קוראים לו SHARK והוא מכוון לשווקים הבינלאומיים. פלאג-אין הייבריד - חשמלי מלא בהמשך. צילום: BYD

BYD SHARK נחשף


 

רוני נאק

בזמן שאנו ממנגלים על איי התנועה – במקסיקו עמלים אנשי הקייטרינג בהכנות האחרונות של הרוגעלך לקראת ההשקה של הטנדר הראשון של BYD – הלא הוא ה-SHARK – אשר עתיד לנגוס בפלח השוק של הטנדרים במרכז אמריקה וגם באוסטרליה. המחיר במקסיקו מתחיל ב-900,000 פזו מקסיקני שזה 197 אלפי שקלים (בהשווה טויוטה היילקס מתחילה במקסיקו ב-550 אלפי פזו).

זה הטנדר הראשון של BYD קוראים לו SHARK והוא מצויד בשני מנועים עם תפוקה משותפת של מעל ל-400 כ"ס. צילום: BYD

 

לפי המקור הטנדר של BYD מסוגל לזנק ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות והוא בעל טווח חשמלי של 100 ק"מ וטווח משולב של 840 ק"מ – זאת על פי התקן NEDC (האופטימי שלפני ה-WLTP). למה הם בחרו לציין דווקא את התקן המיושן הזה שאף אחד כבר לא משתמש בו? לא יודעים…

זה הטנדר הראשון של BYD קוראים לו SHARK והוא נראה כמו טנדר – נתוני המשקל והגרירה עוד לא פורסמו. צילום: BYD

 

מערכת ההנעה, כפי שבוודאי ניחשתם, היא פלאג-אין הייבריד על פלטפורמה ש-BYD מכנה DMO – לאמור O שזה לשטח ו-DM לציין כי יש אפשרות לנוע על בנזין, חשמל או שניהם. לטנדר יש שני מנועים הקדמי – הייבריד 1.5ל' טורבו-בנזין המפיק 231 כ"ס ו-32 קג"מ והאחורי – חשמלי – מפיק 204 כ"ס ונתון מומנט גבוה יותר של 35 קג"מ. התאוצה היא כאמור 5.7 שניות ל-100 קמ"ש והמהירות המירבית היא 160 קמ"ש בלבד. עוד יודעים לספר לנו שלסוללת הליתיום-יון (אותה "בלייד" מהוללת) יש קיבולת של 29.6 קוט"ש (טעינה מהירה של עד 40 קו"ט DC או חד-פזי 3.3 קו"ט AC) המספיקים לטווח חשמלי נקי של 100 ק"מ לפי תקן NEDC שאף אחד כבר לא מתייחס אליו. בהיותו פלאג-אין יש גם נתון של צריכת דלק וזו עומדת על 7.5ל' ל-100 ק"מ (13.3 קילומטרים לליטר).

ההנעה כפולה – וירטואלית. כלומר, אין חיבור פיזי בין הגלגלים הקדמיים והאחוריים – אלא שהכל מנוהל על ידי מחשב המנתב את הכוח לפי רמת האחיזה ומצב הנהיגה שייבחר.

זה הטנדר הראשון של BYD קוראים לו SHARK הקוקפיט דיגיטלי – יש הפעלה קולית, תצוגה עילית וממשקי קארפליי ואנדרואיד. צילום: BYD

הבסיס הוא שלדת סולם עם מתלים נפרדים – לפנים ומאחור – עם קפיצי סליל המתאימים – כך לפי BYD – לאופי הפנאי של הטנדר הזה. וכן יש יכולת V2L לאספקת כוח לצרכן חיצוני.

האורך הכללי של BYD שארק הוא 5457 מ"מ, הרוחב שלו 1971 מ"מ והגובה הוא 1925 מ"מ. כאשר בסיס הגלגלים הוא 3260 מ"מ (להשוואה טויוטה היילקס באורך של 5325 מ"מ, רוחב של 1855 מ"מ, גובה של 1815 מ"מ ובסיס הגלגלים שלו 3085 מ"מ).

זה הטנדר הראשון של BYD קוראים לו SHARK וכמובן שיש לו אפליקציה לפתוח את הרכב או כרטיס NFC אם הסוללה בנייד מתפחלצת. צילום: BYD

 

בתוך הכריש הסיני תמצאו קוקפיט דיגיטלי מלא עם לוח שעונים 10.25 אינץ', מסך מרכזי במידה של 12.8 אינץ' (מסתובב כמובן!) ועם ממשק חדש המאפשר לפצל את המסך לשני אזורים – לנהג ולנוסע. בנוסף, גם תצוגה עילית HUD רחבת זווית המשתרעת על השמשה מול עיני הנהג. בתחום הקישוריות ה-BYD הטנדרי יהיה מצויד באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו.

מהצד הטנדרי BYD מספרת על יכולת גרירה של עד 2.5 טונות ויכולת העמסה של 835 ק"ג ונפח הארגז הוא 1450ל'.

Check Also

ג'ילי משקיעה במנועי בעירה פנימית

ענקית הנפט אראמקו משקיעה כמיליארד דולרים במיזם משותף ל-ג'ילי הסינית ולרנו במפעל ליצור מנועי בעירה פנימית ותיבות הילוכים לדור הבא של כלי הרכב. עד 5 מיליון מנועים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eighteen − seventeen =