יום שלישי , 16 יולי 2024
הכירו את קאדילק OPTIQ - פנאי חשמלי כל-חדש בממדים שיכולים להתאים גם לאירופה. תחילת היצור בסתיו 2024. צילום: קאדילק

קאדילק OPTIQ – חשמלי וקומפקטי


 

רוני נאק

קאדילק חשפה הלילה דגם חשמלי רביעי בשם OPTIQ. זהו רכב פנאי קומפקטי המצטרף ל-ליריק, אסקלייד וה-סלסטיק החשמליים שכבר קיימים בהיצע של מותג היוקרה האמריקאי. אולם, בשונה משלושת האחרים, קאדילק מכוונת לא מעט מאמצים לשווק את ה-אופטיק גם בשוק האירופאי ומייחסים לו את היכולת לפתוח ציר ללב האירופאים שלפחות בשלב זה עדיין די נרתעים מהחשמליות הסיניות. יהיה מעניין לעקוב אחרי מאמץ נוסף של קאדילק לפרוץ לאירופה – דבר שהמותג מנסה מחדש בכל פעם מדי כמה שנים ובינתיים ללא פריצת דרך משמעותית. אולי המהפכה החשמלית היא זו שתאפשר זאת? כך או אחרת, נראה מה יקרה בסוף 2024 לכשיתחיל השיווק הגלובאלי.

הכירו את קאדילק OPTIQ – קוקפיט דיגיטלי מרהיב עם מסך 33 אינץ' וגם שילוב של חומרים ממוחזרים ממקורות מפתיעים. צילום: קאדילק

• מבחן דרכים קאדילק אסקלייד

קצת על הרכב עצמו. בסיס הגלגלים של קאדילק אופטיק הוא 295 ס"מ (להשוואה בסיס הגלגלים ביונדאי איוניק 5 הוא 300 ס"מ), האורך הכללי הוא 482 ס"מ, הרוחב כולל מראות הצד הוא 212 ס"מ והגובה 164 ס"מ. נתוני ממדי הפנים מגלים שיש כמטר (מעט יותר ומעט פחות) בכל הפרמטרים של מרווחי הראש, הרגליים והגוף במושבים הקדמיים והאחוריים.

עוד נספר על סוללת NMC בעלת קיבולת של 85 קוט"ש המזינה צמד מנועים בעלי תפוקה משותפת של 300 כ"ס ו-49 קג"מ. הטווח המשוער של היצרנית עומד על 300 מייל שזה מתורגם ל-483 ק"מ – נמתין לנתון הרשמי לאחר בדיקות ה-EPA ו-WLTP.

הכירו את קאדילק OPTIQ – פנאי חשמלי עם שמשות מזכוכית רבודה מבודדת חום ורעש וגם מופע אור מרגש בלילה. צילום: קאדילק

 

בפנים ימצא קוקפיט דיגיטלי עם משטח מסכים מצרפי של 33 אינץ' ברזולוציית 9K מהממת. יש בקרת שיוט "סופר-קרוז" מתקדמת עם מפות ברזולוציה גבוהה ויכולת החלפת נתיב אוטונומית, מערך מצלמות הקיפיות ברזולציה גבוהה שתפקידן להעניק תפיסת מרחב עדיפה לנהגים ויכולת לתעד הכל, מערכת שמע מבית AKG עם 19 רמקולים (ברזולוציית סאונד גבוהה) המשלבת טכנולוגיית דולבי לאירועי סאונד מציפים במיוחד.

מן החוץ, קאדילק מספרת על השילוב המדויק של גג השמש הפאנורמי במרכב (ללא גלים בפח?!), שבכת חזית בקריסטל שחור, זכוכית רבודה מבודדת חום ורעשים בעיצוב ייחודי בחלק האחורי של הרכב וגם תצוגת אור מרגשת כשהנהג מתקרב לרכב בשעות הלילה.

הכירו את קאדילק OPTIQ – פנאי חשמלי כל-חדש עם מרווח פנים גדול ותא מטען נדיב. צילום: קאדילק

 

ישנו כמובן הפן הסביבתי – התמקדות בחומרים חדשניים וגישה חדשה ליישום ומיקום החומרים יוצרת את הפנים המתקדם ביותר של קאדילק. בד הדפוס המעוצב של OPTIQ ארוג מחוט העשוי מ-100% חומרים ממוחזרים. פורניר PaperWood של OPTIQ מורכב מחלקים שווים של עץ צבעונים ונייר עיתון ממוחזר (של מדורי הרכב?). 

לפי הודעת קאדילק – המחיר של ה-OPTIQ יתחיל בכ-54 אלפי דולרים

 

Check Also

ג'ילי משקיעה במנועי בעירה פנימית

ענקית הנפט אראמקו משקיעה כמיליארד דולרים במיזם משותף ל-ג'ילי הסינית ולרנו במפעל ליצור מנועי בעירה פנימית ותיבות הילוכים לדור הבא של כלי הרכב. עד 5 מיליון מנועים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × 1 =