יום שלישי , 16 יולי 2024
מהדרום העמוק לאולם התצוגה. יונדאי מתחילה לייצר את איוניק 5 בג'ורג'יה ארה"ב. צילום: יונדאי

יונדאי איוניק 5 עכשיו גם מתוצרת ארה"ב

רוני נאק

יונדאי הודיעה כי היא מתכננת להתחיל בייצור  IONIQ 5 במפעל החדש והרחב שלה בג'ורג'יה בסתיו הקרוב.

זו הפעם הראשונה שיצרנית הרכב הדרום קוריאנית הצהירה איזה דגם של רכב חשמלי היא תייצר במפעל הרכב והסוללות שלה שהקימה בהשקעה אסטרונומית של 7.6 מיליארד דולר ממערב לסוואנה (מדינת ג'ורג'יה). המפעל מתוכנן להתחיל לפעול ברבעון האחרון של 2024. כך הצהירה יונדאי בהודעה לעיתונות, אם כי לא ציינה באיזה חודש.

הקמפוס העצום של יונדאי בג'ורג'יה. 8,500 עובדים ונפח יצור של 300 אלף רכבים חשמליים בשנה. צילום: יונדאי

 

"אנחנו בשלב הסופי של הבנייה ומתכוננים לראות את IONIQ 5 יוצא מקו היצור", אמר אוסקר קוון, מנכ"ל המפעל החדש. "זה הרכב האידיאלי עבורנו להתחיל את הייצור איתו."

המפעל היה אמור להיפתח בתחילה בשנת 2025. אבל יונדאי האיצה את הבנייה כדי לנצל את התמריצים הפדרליים שמתגמלים את הייצור המקומי של רכבי EV. המפעל יעסיק בסופו של דבר 8,500 עובדים וייצר 300,000 רכבים חשמליים בשנה.

יונדאי הודיעה לאחרונה כי קונים שרכשו בחודש יוני את ה-IONIQ 5 זכאים להחזר או הנחה של 7,500 $ במזומן. לקוחות ליסינג של ה-IONIQ 5 לשנת 2024 זכאים כעת לזיכוי המס הפדרלי בסך $7,500. סכומים משמעותיים בהחלט המגיעים היישר מכספי המיסים של אזרחי ארה"ב במטרה לעודד את התחבורה החשמלית.

אנחנו כאן בישראל, נמשיך לקבל את האיוניק שלנו ממפעלי יונדאי בקוריאה.

Check Also

יונדאי סנטה פה החדשה מתחממת על הקווים

דגם הפנאי-שטח עם 7 מקומות - יונדאי סנטה פה - מקבל הכרה בינלאומית בזכות עיצוב מצטיין ויכולת רב גונית גם מעבר לכביש. בנוסף, יונדאי מציינת 2 מיליון טוסון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two + 7 =