יום שני , 22 יולי 2024
סרס 3 הייתה חלק מהסדרה הקטנה. צילום: רונן טופלברג

משרד התחבורה טורק את הדלת לסדרות הקטנות מסין

רוני נאק

במסמך שהופץ אתמול ליבואני הרכב על ידי משרד התחבורה והגיע לידינו נאמר כי המשרד לא יאריך את מתן ההיתרים ליבא רכבים חשמליים בסדרות קטנות.

היבוא בסדרות קטנות, של עד 400 יחידות, איפשר ליבואנים רבים להשיג "דריסת רגל" למותגים חשמליים חדשים – רובם ככולם מסין – בשוק הישראלי. בין המותגים שאתם בוודאי מכירים שהגיעו או אמורים היו להגיע במתכונת הזו אפשר למנות את סרס, פורטינג, מאקסוס ואחרים.

לדברי משרד התחבורה "לאחר בחינת נתוני יבוא של דגמי רכב חשמליים חדשים וכן למול היקף הגידול ברישום הרכבים החשמליים (26.2% מכלל הרכבים שנרשמו בחציון א' 2020), נראה כי מטרה זו הושגה".

אותה מטרה שאליה מתכוון המשרד הוא קידום היבוא של רכבים חשמליים לישראל שהביא להחלטה ב-מרץ 2019 לאפשר את יבוא הסדרות הקטנות.

לאור השגת המטרה שלשמה הומצאה ה"סדרה הקטנה" – לפי משרד התחבורה – לא יוארכו ההיתרים לשנת העבודה 2025. לצד זאת המשרד ימשיך להתיר יבוא של עד 10 יח' בשנה מאותו הדגם בהתאם למדיניות המשרד כפי שיופיעו בדרישות הרישום השנתיות.

ההיתר איפשר ליבואנים רבים "להרגיש את המים" עם סיכון כלכלי יחסית קטן לדגמים ומותגים חדשים. לראות כיצד הלקוחות מגיבים, לבחון את התמחורים וגם לחשוף בעיות שאולי צצו בלא מעט רכבים – כל זה תוך כדי מכירתם לציבור בצורה מסחרית לגמרי.

Check Also

פיאט חוזרת לייצר 500 בנזין

פיאט מאשרת כי תחזור לייצר גרסת בנזין ל-500 העירונית. הנהגים באירופה מצביעים בארנקים ומתעלמים מה-500e החשמלית לטובת רכבי בנזין. הכירו את פיאט 500 Ibrida

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

sixteen − 3 =