יום רביעי , 17 יולי 2024
מותג היוקרה הסיני הונגצ'י נוחת על אדמת אירופה למרות המכסים. עם שני דגמים: EH7 ו-EHS7. צילום: יצרן

הונגצ'י מתחילה שיווק באירופה

רוני נאק

הונגצ'י, מותג העל הסיני והחביב על היו"ר, יתחיל פעילות במקביל בכמה מדינות אירופאיות בהמשך השנה. כך דווח בעיתונות הכלכלית העולמית.

בכוונת החברה להשיק את דגמי ה-EH7 וה-EHS7 החשמליים שלה באירופה מאוחר יותר השנה בלפחות חצי תריסר מדינות שבהן כבר הקימה רשת של משווקים – דילרים. ישראל גם היא חלק מהתנועה הרוחבית הזו ועוד באפריל דיווחנו לכם כי דגמי EH7 יתחילו להיות משווקים כאן עד לסוף 2024 – כך לפי ההודעה של סמלת היבואנית לישראל.

• מסלול ייחודי לליסינג פרטי לרכב חשמלי

הונגצ'י, או "הדגל האדום", שידוע כמותג הרכב המועדף על מנהיג סין לשעבר, יו"ר המדינה, מאו דזה-דונג (מייסד הרפובליקה העממית של סין ) הוא שם מותג שעד לאחרונה לא נשמע באירופה. בעוד שאצלנו דגל אדום המשמעות שלו היא שהים גבוה ויש להזהר, בסין יש לדגל האדום משמעות רבה באינדוקטרינציה החברתית ואליו ההמונים נושאים עיניים.

מותג היוקרה הסיני הונגצ'י נוחת על אדמת אירופה למרות המכסים. עם שני דגמים: EH7 ו-EHS7. צילום: יצרן

 

עוד בשנות החמישים של המאה ה-20', FAW, שבבעלותה הונגצ'י, פיתחה מכונית VIP עבור דמויות מובילות במפלגה הקומוניסטית לאחר שמאו אמר שהוא רוצה מותג סיני שיחליף לימוזינות מתוצרת ברית המועצות.

האם בשוק צפוף יותר ויותר עם הרבה מותגים סיניים חדשים אחרים – BYD, NIO, Zeekr, Chery – יש מקום בלב הנהגים באיחוד האירופאי למותג נוסף, יוקרתי ועם אמביאנס מפלגתי מזוהה.

התזמון של ההודעה על תחילת הפעילות באירופה מראה על התרסה יותר מכל. רק שבוע לאחר הדו"ח של הנציבות האירופית על חקירת הסובסידיות הנדיבות של ממשל סין ליצרני הרכב החשמלי שבשטחה ופחות משבוע לאחר שנכנסו לתוקף המכסים על רכבים חשמלים סיניים.

הנחיתה של הונגצ'י על חופי אירופה מלמדת שלמכסים יהיה אפקט מינוי בהגנה על מותגי אירופה ויעשו מעט כדי להאט את ההסתערות של המותגים הסיניים, שרואים באירופה שוק טוב להרוויח כסף טוב בזמן שמלחמת מחירים משתוללת בבית ומעבירה יצרני רכב לצד ההפסדי.

Check Also

יונדאי סנטה פה החדשה מתחממת על הקווים

דגם הפנאי-שטח עם 7 מקומות - יונדאי סנטה פה - מקבל הכרה בינלאומית בזכות עיצוב מצטיין ויכולת רב גונית גם מעבר לכביש. בנוסף, יונדאי מציינת 2 מיליון טוסון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 × 4 =