יום חמישי , 25 יולי 2024
מבחן דרכים ריינג' רובר איווק. מתיחת פנים עדינה ומנוע בקלאס. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים ריינג' רובר איווק P200

רוני נאק

ריינג' רובר איווק מראשיתו היה "יציאה" עיצובית שונה ומיוחדת במשפחת הדגמים המרהיבה של ריינג' רובר. משפחה של דגמים שהם בעלי יכולת שטח מרשימה לא פחות מהידור ו-POSH שרק לאריסטוקרטיה בריטית יכול להיות. מעין גרסה ממונעת לאנדרסטייטמנט של יכולת מתחת לחליפה בהתאמה אישית מאחד החייטים האומנים של סאביל רואו בלונדון.

הריינג' רובר איווק הנוכחי הושק כדגם 2019 והוא חולק פלטפורמה ומערכות הנעה עם דיסקברי ספורט מצד אחד ועם יגואר E-PACE היוקרתי. עתה הוא עבר עדכונצ'יק של אמצע החיים שנועד בעיקר כדי ליישר קו עם הלוק המותגי הרענן של הבראנד שדגמי הריינג' ספורט והריינג' ה"גדול" הפכו למרהיבים יותר מתמיד.

מבחן דרכים ריינג' רובר איווק. סביבת נהג מאד אלגנטית ונקיה. שורה ארוכה של מערכות סיוע ובטיחות אקטיביות. צילום: רוני נאק

 

זה אומר נגיעות עיצוב קלילות ביחידות התאורה בחזית ומאחור, DRL עם חתימת אור שונה וזהו בערך. השינוי בפנים משמעותי יותר וכולל מסך מרכזי 11.4 אינץ' עם ממשק PIVI העדכני של היצרן. עיצוב הדשבורד ולוח המחוונים הדיגיטלי ללא שינוי. עוד השתנה גלגל ההגה עצמו שהוא עתה כמו בריינג'.

• מבחן דרכים ריינג' רובר וואלר

 

מערכת ההנעה הפלאג-אין, ירדה מהמבחר. על שלושת הצילינדרים שהיו שם זה לא היה מספיק "פרימיום" ושינויי המס גם להם הייתה השפעה לא מבוטלת. במקום זה נמצא בחזית מנוע טורבו-בנזים בנפח 2.0ל' מסדרת "אינג'יניום" של JLR וזו מפיקה 200 כ"ס ו-32 קג"מ מ-1,200 סל"ד. הכוח יורד למערכת הנעה כפולה קבועה (האלדקס ולא דיפ' מרכזי) דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 9 הילוכים.

מבחן דרכים ריינג' רובר איווק. 200 כ"ס ו-32 קג"מ זה נחמד גם אם לא מאד חזק. המנוע בעיקר חלק מאד בפעולתו וגמיש. יניקת אוויר גבוהה – תמיד יתרון. צילום: רוני נאק

 

דף הביצועים מלמד על 8.6 שניות ל-100 קמ"ש, מהירות מירבית (יצרן) של 216 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 8.7ל' ל-100 ק"מ.

ריינג רובר – כל ריינג' רובר – הוא אבזור ופינוקים. וגם כאן יש לא מעט: ריפודי עור מעולים על מושבים מהנוחים שיש בתעשייה, כיוון חשמלי למושבים וזכרונות, גג שמש גדול עם ווילון הצללה, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחים גדולים גם מאחור, פנסי LED בכל פינה וגם בפנים, דלת תא מטען חשמלית ועוד רשימה ארוכה.

בתחום הבטיחות הריינג' רובר איווק מקבל דירוג 6 ומצויד ב-6 כריות אוויר ושורה של מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיבית ובהן בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, בלימת חירום ועוד.

מחיר המחירון של ריינג' רובר איווק (גרסה P200 וברמת S) הוא כ- 390 אלפי שקלים (שזה כ-25 אלפי שקלים זול יותר מגרסת ה-PHEV  שנבחנה כאן בחורף 2021).

מבחן דרכים ריינג' רובר איווק. נוח בעיר, מצטיין מחוץ לעיר. מהנה לנהיגה באופן חריג בימינו. צילום: רוני נאק

נהיגה

לשמחתי מצאתי את היכולת הדינאמית של האיווק – בדיוק במקום שבו זכרתי אותה. כלומר, מצוינת! אחרי שורה ארוכה של מבחנים על מכוניות שמגיעות אי שם מסין – לנהוג ברכב מערבי משובח, מדויק ומאוזן שעשוי ברמה כה גבוהה היה כמו להגיע לפסגה אחרי טיפוס ארוך ומייגע – להסתכל על האופק הרחוק ולקחת מלא הריאות אוויר צונן ומתקתק. איזה כיף!

בין אם זה הנוחות העירונית הטובה שגם אם היא לא מצויינת (פירוט בהמשך) היא בהחלט ברמה טובה, הממדים שעושים את חווית החניה בעיר לנסבלת או השיוט הבינעירוני שהוא נעים וכיפי ברמה שבהחלט חייבים לחוות בנסיעת מבחן כדי להבין. NHV ברמה גבוהה, חיבור ישיר עם הרב דרך גלגל הגה שמנמן ומצופה עור ומתלים שבחוץ – שם בכבישים – הם נפלאים. בהחלט שמתקבלת חווית נהיגה ונסיעה ראויה ליוקרה המוקרנת משם המותג.

מבחן דרכים ריינג' רובר איווק. מערכות בטיחות אקטיביות וקוקפיט דיגיטלי אינטואיטיבי. צילום: רוני נאק

 

כבר יצא לי בעבר לנהוג בגרסת 2.0ל' טורבו עם 250 כ"ס כשהיה באיווק, ואחריו הגיעה גרסת הפלאג-אין עם 300 כ"ס (אבל כבדה יותר) ואילו עתה, למנוע החדש יש 200 כ"ס ועוד הילוך אחד נוסף בתיבה. על החוסר במחץ של כוח, מפצה המנוע הזה בפעולה חלקה מאד, גמישות יתירה וזמינות כוח טובה כבר מסל"ד נמוך. תיבת ההילוכים "מדברת" היטב עם המנוע הזה, פעולתה חלקה מאד והיא תורמת לא מעט לחווית הנסיעה הרגועה והנעימה של האיווק. מאחרי ההגה התחושה היא "באמצע" כלומר הרכב לא מרגיש חזק מאד ולא מרגיש חלוש מדי – הוא בדיוק כמה שצריך כדי למחוק עליה או לשייט בקצב נמרץ לאורך זמן מבלי לחוש "עסוק" מדי.

מבחן דרכים ריינג' רובר איווק. ריפודי עור אמיתי ומאד איכותי מתכתב עם חומרי הדיפון על הדלתות והדשבורד. התוצאה יוקרה הוליסטית בחלל ממוזג היטב. צילום: רוני נאק

 

פגשנו בעבר את ממשק PIVI ואהבנו – גם עתה – אין כאן פישולים והממשק יחסית אינטואיטיבי, מתחבר בזריזות לסמסונג שלי ורק דורש כבל USB כדי להנות מאנדרואיד אוטו. שזה קצת מבאס – כי הקוקפיט ותא הנהג מאד נקי בעיצובו והייתי בהחלט רוצה לראותו ללא כבלים כלל. כי זה פרימיום.

האיכות הכללית משקפת היטב את הרמה של חווית הנסיעה. ריפודי העור ומשטחי המגע והמתגים השונים בעלי תחושה ומשקל מאד "נכונים" ומתאימים לסטאטוס של המוצר הזה. אבל לא הכל מושלם.

מבחן דרכים ריינג' רובר איווק. צריכת הדלק לא מצטיינת עם ממוצע של 11 קמ"ל במבחן. צילום: רוני נאק

 

מה פחות

אני יכול לקבל הקרבה של תפוקה וכוח כדי להנות מצריכת דלק טובה. האיווק הציב ממוצע של 11 קמ"ל במבחן שזה בסדר אבל לא מצוין. בנוסף, הייתי רוצה כן לקבל יותר כוח בעיקר בתאוצות ביניים ובעקיפות. 32 קג"מ זה נחמד ויותר ממספק בעיר אבל כשמטפסים לדימונה מכביש הערבה והרכב עמוס – חסר לי יותר BOOST. אולי זה רק אני…

נוחות הנסיעה במושב האחורי לא מצטיינת. בעיקר בעיר ובעיקר בעיר בה יש פסי האטה רבים. המתלה האחורי נחבט ומתרסק וזה לא כיף למי שיושב שם. מנגד, הנוסעים בחזית, באותו רגע ממש חווים משהו אחר לגמרי – נוחות שמיימית כמעט כמו לרכב על ענן.

מבחן דרכים ריינג' רובר איווק. יש הנעה כפולה ויש מפות ניהול שטח – nice to have. צילום: רוני נאק

 

לסיכום

עדכוני המראה הקלים (שבתכלס רק בעלי איווק יוכל לזהות), שיפור הממשק הפנימי והמנוע החדש שהוא יותר חלק ומתון – הפכו את הריינג' רובר איווק לבוגר יותר ורגוע יותר. רכב פנאי יוקרתי ומהודר העשוי ברמה מאד גבוהה שיספק חלל מאד נעים וחווית נסיעה יוקרתית במסע ארוך כמו גם בגיחה לקפה בעיר הסמוכה. ישנה יכולת שטח מסוימת המתאימה לשבילים מפולסים וללא מערכת הפלאג-אין הגמלונית – האיווק הוא יותר מכל נאמן לעצמו ולמותג שהוא מייצג. במחיר הזה של 390 אלפי שקלים הוא מיישר קו עם שניים מהמקבילים לו ממותגי השילוש הקדוש אבל מביא הרבה יותר שאר רוח – ולזה אין מחיר.

מבחן דרכים ריינג' רובר איווק. מתיחת פנים עדינה המחדדת את הלוק ואת ההקשר לדגמים הגדולים בהיצע. צילום: רוני נאק

 

Check Also

BYD M6 – עכשיו המיניוואן

BYD משיקה מיניוואן חשמלי במחיר של פחות מ-25,000 דולר באסיה. האם הוא רלוונטי גם למערב ולנו כאן בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 + three =