יום שני , 5 אוגוסט 2024
מזראטי מציגה מהדורה אחרונה של קוודרופורטה V8 לקראת מעבר לחשמל. צילום: מזראטי

מזראטי נפרדת מה-V8

רוני נאק

באירוע מרהיב – ומוצף רגש – שהתקיים על גדות אגם מאג'יורה בצפון איטליה, נפרדה מזראטי מהדגם האחרון שלה שמקבל את מנוע ה-V8. הדגם הוא קוואדרופורטה במהדורת "גרנד פינאלה" שמקבל את ה-V8 טורבו בנפח 3.8ל' (בפיתוח יחד עם פרארי) ומפיק 572 כ"ס. אירוע שהוא במידה רבה ביטוי לגישה הדרוויניסטית בהנהלת סטלנטיס הגורסת כי מי ממותגיה שלא ישכיל להתאים עצמו לתקופה המשתנה – ייכחד.

פרי פיתוח יחד עם פרארי, ה-v8 הזה היה קולני ומרהיב לא פחות משהיה חזק. צילום: מזראטי

 

בנוסף להופעת הפרידה של המנוע הזה – שהוא מופע אורקולי בפני עצמו – הגרנד פינאלה מקבלת גוון צבע כחול מיוחד, חלקי מרכב מקרבון, וגימורים מיוחדים במרחב הפנימי שעוד יותר ידגישו את האומנות והיצירתיות של יוצרי הרכב הזה והמהדורה המושקעת במיוחד הזו.

ההודעה של מזראטי מגיעה על הזנב של ביטול דגמי לבנטה וגיבלי. מהלך שהוא הלכה למעשה הוצאה לגמלאות של פלטפורמה M156 (שפותחה בשעתו בעידן פיאט ונכנסה ליצור ב-2013), עליה שלושת הדגמים האלה מתבססים.

גימורים מרהיבים כמו אינסרט העץ הגה בגלגל ההגה הם חלק מחבילת אבזו ייחודית. צילום: מזראטי

 

מזראטי נמצאת כרגע בתקופה של שינוי לקראת המעבר להנעה חשמלית – שבעצמה קבעה יעד להיות 100% חשמלית בשנת 2028. שזה לא מאד רחוק. תכנית פולגורה מובילה את המאמץ הזה ומציעה אלטרנטיבה חשמלית לגרנד טוריסמו וקבריו. ההשקה הבאה של מותג העילית האיטלקי, צפויה להיות של הלבנטה החשמלית ואחריה קוואדרופורטה חשמלית – עם יעד טווח של 600 ק"מ – שהשקתה המתוכננת נדחתה ל-2028. 

אגב, גרסאות V8 של רכב הפנאי לבנטה ושל הקוואדרופורטה שווקו גם בישראל. השינויים הנ"ל משאירים את ליין הדגמים הנוכחי של מזראטי עם רכב הפנאי גראקלה, גרנד טורסימו וקבריו ואת ה-MC20 .

מזראטי קוברת את ה-V8 לטובת דור חדש של דגמים חשמליים. צילום: מזראטי

 

Check Also

הכירו את סקייוול ET5 XR86

סוללה גדולה שווה טווח נסיעה ארוך ומיזוג בכיף. גרסת XR86 של רכב השטח החשמלי מבית סקייוול - מסמנת V בכל המקומות החשובים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 − five =