שבת , 19 אפריל 2025
זו פלימות' GTX משנת 1967 שאיתרע מזלה וקבלה מנוע חשמלי חלש. צילום: סטלנטיס

סטלנטיס בדרך הקצרה למטה

רוני נאק

על סטלנטיס עובר משבר של ממש אשר מאיים על לא מעט מותגים בפורטפוליו שלה. בעיקר הדבר נכון למותגים האמריקאים: דודג', JEEP, קרייזלר ו-RAM שצוברים אבק במגרשי דילרים ברחבי ארה"ב.

במקום HEMI רועם מתחת למכסה המנוע יש BMS, סוללה רביעית ומערכת צינון מחוזקת לסוללות. צילום: סטלנטיס

• גם ריינג' רובר קלאסיק מקבל טיפול דומה

יחד עם זאת, ולמרות המבוכה של השקת הצ'ארג'ר החשמלי (וחיסול מנועי HEMI לכל רוחב המותגים) סטלנטיס מנצלת את הבמה של תערוכת SEMA (שיפורי הרכב והאביזרים הגדולה בעולם) כדי לקחת מכונית שרירים אמריקאית אייקונית ולהפוך אותה לחשמלית (ואפילו לא אחת חזקה במיוחד). מוכיחה (וזו דעתי האישית בעניין) את הניתוק המוחלט שלה מהרצונות של הנהגים בארה"ב.

החלק האחורי של הקיט כולל מארז נשלף עם 3 סוללות ליתיום. הטווח כ-400 ק"מ. צילום: סטלנטיס

 

ובכן, הרכב חסר המזל הוא פליימות' GTX משנת 1967 שנבחר להציג את האופן שבו אפשר יהיה בעתיד לקחת אייקונים מוטוריים ולסרס אותם בעזרת מערכת הנעה חשמלית קומפלט מבית MOPAR שנקראת e-Crate (עלות הערכה לא פורסמה עדיין). את מנוע ה- HEMI בנפח 7.0ל' המקורי מחליף מנוע חשמלי עם הספק של 335 כ"ס.

רסטומוד יפיפה לפנים של  הפלימות' GTX ככה בדיוק אבל עם HEMI משוגע בחזית – זה הלב. צילום: סטלנטיס

 

המיץ מגיע ממארז אחד בתא המטען המכיל 3 סוללות, כאשר סוללה רביעית והראדיאטורים של מערכת הקירור נמצאים בחלל הריק (העצוב) מתחת למכסה המנוע. הקיבולת הכוללת היא 73 קוט"ש בלבד כאשר המשקל המשותף של כל הסוללות, כך לפי MOPAR, הוא כ-422 ק"ג. טווח הנסיעה עומד על 400 ק"מ (משתנה כמובן בהתאם לאופי הנהיגה, מזג האוויר ועוד).

הרסטומוד החשמלי נותן ביצועים מופחתים ביחס למקור לוגם הבנזין – אז למטה לטרוח? צילום: סטלנטיס

 

בהחלט שמצפה לתגובות של אנשי הרכב בארה"ב. אז איפה זה פוגש אתכם?

 

Check Also

ג'נסיס עולה לשטח

קונספט שטח קשוח ומלהיב הבוחן את המתח שבין הרפתקה ליוקרה. ג'נסיס מציגה קונספט ראשון לרכב הרפתקאות מקורי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *