זה מה שחושבים האנליסטים בחברת "אסנט וולדוויד" בהונג קונג. כך למשל עומד היום מחירו של 747-400 בן עשר שנים על 36 מיליון דולרים – שזה כ-10% נמוך יותר ממחירם של מטוסי נוסעים בני גילאים דומים. ב-אנסט קושרים בין מחירי הדלק הגבוהים והירידה בנפח התובלה האווירית אשר הפכה את הסבת הענקים לתצורת מטען ללא כדאית.
• לא רוצה להיות יותר נוסע. בוא תהיה טייס!
חברות התעופה מצידן ממהרות להחליף את הג'מבו המזדקן בדגמים חסכוניים יותר: אם זה ה-777 של בואינג או איירבס 380. הירידה בערכם של ג'מבו משומשים גרמה לך שסינגפור איירליינס רשמה הפסד מפתיע ברבעון הראשון של 2012 אחרי שהכנסותיה ממכירת ה-747 שלה לא הכניסו את הסכומים הצפויים. אליה מצטרפים מובילים נוספים באסיה אשר משביתים את הג'מבו בניסיון להפחית את עלויות הדלק.
בעולם קיימים 404 בואינג מדגם 747-400 (6 לנוסעים ו-1 למטען טסים אצלנו באל על), רבים מהם עכשיו מקורקעים לאחסנה, מכירה, ורובם לפירוק. ה-"400" הראשון נמסר ללקוח ב-1989 ובגרסתו הבסיסית מסוגל לטוס 13,500 קילומטרים כשהוא נושא 416 נוסעים. לפי בואינג, ה-747-400 האחרון שיוצר, 694 במספר, נמסר ב-2009. הג'מבו המקורי שפותח עוד בשנות ה-60', בצעד נועז אשר רבים מכנים כ"הימור הגדול ביותר בהיסטוריה של התעופה", הוא זה אשר הפך את התעופה לזולה יחסית ונגישה למאות אלפי נוסעים בשנה.
כיום מפנה ה-747 את מקומות כספינת הדגל של חברות תעופה רבות, לאיירבס 380A כפול המפלסים. לדברי אנליסטים חברות תעופה אשר עדיין יפעילו 747 בעידן של ה-380 יסבלו מאי-תחרותיות בשל עלויות ואפילו יוקרה.
מזל שמחירי דלק לרכב נשארים סבירים