תומר הדר
אקורה, חטיבת היוקה האמריקאית של הונדה מתכוננת בשיא הכוח למרוץ אל העננים – PIKES PEAK. למי שלא מכיר, פייקס פיק הוא מרוץ קצר יחסית, באורך של פחות מ-20 קילומטרים שמתקיים בקולוראדו מעל 100 שנים – אך מה שמיוחד בפיק אינו האורך אלא הגובה: מדובר במרוץ שמטפס על הר בגובה של כמעט קילומטר וחצי, כלומר מתחילים במזג אוויר אביבי נעים, או קצי מעיק, ומסיימים למעלה בחורף, מה שאומר שהתנאים עלולים להשתנות במהלך המרוץ – וסביר להניח שישתנו.

• רכב חדש החל מ-549 שקלים בחודש בלבד
כדי להתמודד עם הבלאגן באופן משכנע, אקורה החליטה להציג בנבחרת הפייקס פיק שלה שני רכבי כביש שטח שינסו להתמודד עם הפסגה: MDX אחד ו-RDX אחד. MDX הוא דגם היברידי (כן, היברידי) שמנוע ה-3.5 ל' שלו עבר הגדלת נפח קלה ל-3.7 ליטרים כדי להפיק 400 כוחות סוס ביחד עם מערכת ההנעה ההיברידית – עליה נאה ביחס ל-321 כוחות הסוס של ה-RDX הסטנדרטי. התיבה היא אוטומטית כפולת מצמדים ותא הנוסעים עבר כמובן הפשטה מכל אבזור.

לצד ה-MDX בחרה אקורה להכניס גם RDX- אחיו של ה-MDX. הפעם הונדה בחרה במתכון מוכר – כלומר מנוע 2.0 ל' המוגדש שמוכר היטב גם בישראל מהסיוויק טייפ R. המנוע זוכה לתגבור צנוע יחסית- 350 כוחות סוס במקום ה-300 הרגילים הודות למגדש גדול. גם כאן יש כלוב התהפכות, מתלים ספורטיביים והפחתת משקל הודות להרבה אבזור פנים שהלך לפח.