יום רביעי , 16 אפריל 2025
אקורה MDX היברידית תוביל את המתקפה של חטיבת היוקרה של הונדה על פסקת פייקס פיק. צילום: אקורה
אקורה MDX היברידית תוביל את המתקפה של חטיבת היוקרה של הונדה על פסקת פייקס פיק. צילום: אקורה

אקורה MDX במירוץ לעננים


תומר הדר

אקורה, חטיבת היוקה האמריקאית של הונדה מתכוננת בשיא הכוח למרוץ אל העננים – PIKES PEAK. למי שלא מכיר, פייקס פיק הוא מרוץ קצר יחסית, באורך של פחות מ-20 קילומטרים שמתקיים בקולוראדו מעל 100 שנים – אך מה שמיוחד בפיק אינו האורך אלא הגובה: מדובר במרוץ שמטפס על הר בגובה של כמעט קילומטר וחצי, כלומר מתחילים במזג אוויר אביבי נעים, או קצי מעיק, ומסיימים למעלה בחורף, מה שאומר שהתנאים עלולים להשתנות במהלך המרוץ – וסביר להניח שישתנו.

אקורה MDX היברידית תוביל את המתקפה של חטיבת היוקרה של הונדה על פסקת פייקס פיק. צילום: אקורה
אקורה MDX היברידית תוביל את המתקפה של חטיבת היוקרה של הונדה על פסקת פייקס פיק. צילום: אקורה

• רכב חדש החל מ-549 שקלים בחודש בלבד

כדי להתמודד עם הבלאגן באופן משכנע, אקורה החליטה להציג בנבחרת הפייקס פיק שלה שני רכבי כביש שטח שינסו להתמודד עם הפסגה: MDX אחד ו-RDX אחד.  MDX הוא דגם היברידי (כן, היברידי) שמנוע ה-3.5 ל' שלו עבר הגדלת נפח קלה ל-3.7 ליטרים כדי להפיק 400 כוחות סוס ביחד עם מערכת ההנעה ההיברידית – עליה נאה ביחס ל-321 כוחות הסוס של ה-RDX הסטנדרטי. התיבה היא אוטומטית כפולת מצמדים ותא הנוסעים עבר כמובן הפשטה מכל אבזור.

אקורה MDX היברידית תוביל את המתקפה של חטיבת היוקרה של הונדה על פסקת פייקס פיק. צילום: אקורה
אקורה MDX היברידית תוביל את המתקפה של חטיבת היוקרה של הונדה על פסקת פייקס פיק. צילום: אקורה

לצד ה-MDX בחרה אקורה להכניס גם RDX- אחיו של ה-MDX. הפעם הונדה בחרה במתכון מוכר – כלומר מנוע 2.0 ל' המוגדש שמוכר היטב גם בישראל מהסיוויק טייפ R. המנוע זוכה לתגבור צנוע יחסית- 350 כוחות סוס במקום ה-300 הרגילים הודות למגדש גדול. גם כאן יש כלוב התהפכות, מתלים ספורטיביים והפחתת משקל הודות  להרבה אבזור פנים שהלך לפח.

Check Also

מבחן דרכים זיקר 001 קריפטון

קחו את כל רשימת האביזרים וסמנו V הגרסה הבכירה ביותר של זיקר 001 משנה את המוסכמות של הפרימיום ברכב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *