תומר הדר
עבור יצרני הרכב שמשווקים מכוניות בארצות הברית – וגם עבור יצרני הרכב שלא משווקים בארצות הברית – פייקס פיק הוא סוג של חלום: מרוץ נטול יותר מדי כללים, שבו מקומי על טנדר אמריקאי עם הנעה אחורית ו-V8 שמפיק 600 כוחות סוס וצפונה יכול לנסות לתת בראש למכונית חשמלית או לאלופי עולם בסוזוקים.

מידע זה לא ממש חמק מעיניה של אקורה, חטיבת היוקרה של הונדה, שמכוניותיה למרבה הצער אינן מיובאות לארץ, שהחליטה לבנות אקורה RDX, כלומר רכב הכביש שטח של אקורה, שיתחרה בפייקס פיק וינסה לגלח זמנים. קודם כל, תחת מכסה המנוע של אקורה RDX התיישב מנוע הטורבו המוכר של הונדה סיוויק טייפ R – שהספקו הוגבל יחסית ל-350 כוחות סוס שמרניים שמוזרמים אל ארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת, שימו לב, עשרה הילוכים. כדי שהטורבו לא ירגיש בודד, אקורה הוספיה גם סופרצ'ארג'ר חשמלי (אז למה רק 350 כוחות סוס!?!) שיתן עוד קצת מומנט על הדרך. מערכת החשמל, באופן נדיר למדי עבור מכונית מרוץ, היא מערכת 48 וולט ששולטת גם במחשב ההנעה הכפולה ובמערכת ניטור המומנט שתוודא שה-RDX ישאר על הכביש ולא יתאחד עם הנוף. מעבר לכך, הפנים הופשט, החישוקים הוגדלו ל 19 אינץ' וה-RDX מוכן.