מזה שנים מזוהה AMG עם שילוב של איכות עילית, חומרים אקזוטיים והרבה, הרבה כוחות סוס. AMG עשתה לעצמה הרגל לדחוס המון כוחות סוס לכל פלטפורמה ודגם של מרצדס מ-A קלאס הקטנה דרך כל קו הדגמים של היצרן הגרמני ועד ל-SLS האקזוטית המיוצרת בעבודת יד.

מרצדס מייצרת מזה שנים אופניים כמוצר-משלים לכלי הרכב שלה – וכמעט בכל פעם מדובר במשהו אשר ידגים וידגיש טכנולוגיה חדשה.

הפעם AMG מוותרת על כוחות סוס לטובת הנעה אנושית כשהיא חוברת ל-ROTWILD יצרנית אופניים גרמנית שלה קווי דמיון רבים עם חטיבת הביצועים מהרכב. ROTWILD הוקמה בשנת 1996 שנתיים בלבד אחרי שמייסדיה חברו כדי להקים חברה המתמחה בחלקי-קצה מקרבון (סיבי פחמן). כבר באותה שנה הוצג אב-טיפוס ראשון: אופני הרים עם שיכוך מלא, שהתהדרו בשלדת קרבון, העברת הילוכים אלקטרונית, הנעת רצועה ומזלג קרבון. במקביל הם נתנו חסות במירוצים והצליחו לקבוע ניצחון ראשון במירוץ דאונהיל באותה שנה. היום מייצרת רוטווילד 13 דגמי אופניים שנים – מרביתם אופני הרים – דגם אחד הוא זנב קשיח חשמלי – בשילוב של שלדות אלומיניום ושלדות קרבון בגרסאות הקצה. ROTWILD אינם מיובאים לישראל למיטב ידיעתנו.

• עוד אופניים של מותגי מכוניות
• לאן היינו רוכבים על הרוטווילד AMG?
אופני AMG או R.X45 הם אופני אול מאונטיין/ אנדורו ארוכי מהלך. השלדה עשויה קרבון בפיתוח הייחודי של היצרן. המתלים מגיעים מ-FOX עם מהלך של 150 מ"מ מסדרת FACTORY עם ציפויי קשימה. איבזור היקפי של קראנקברודרז, העברת כוח שימאנו XTR עם 30 הילוכים. הבלמים מגיעים מאותו סדרה ונושכים דיסקים של 180 מ"מ – כל זה יושב על גלגלים מופלאים CRANKBROTHERS IODINE3.

כמו כל מנועי AMG גם האופניים האלו מיוצרים בעבודת יד בלבד. המחיר עומד (בגרמניה) על 7,000 אירו (כ-33,000 שקלים).