רוני נאק
שוק הרכב הדינאמי של ישראל הולך ומשתנה לנגד עינינו. וכוונתי היא נדידה של לקוחות רבים מרכישה של מכוניות חדשות מ"רצפת היבואן" לקניה של כלי רכב של "0 ק"מ", מכוניות שחזרו מליסינג ומכוניות משומשות. גם המותגים עצמם נחלשו מאד כשפחות ופחות נאמנות למותגים מוצגת על ידי הלקוחות אשר מחפשים היום יותר מתמיד עסקה טובה, תמורה לכספם ואספקה מהירה או מיידית של המכונית. בתוך הקונטקס הזה הוקמו בעבר מרכזים להשבחת כלי רכב – אשר נתנו שירותים לחברות הליסינג וההשכרה. המרכזים הללו הכינו את המכוניות שחוזרות מחוזה ליסינג שנגמר, "מאפסים" אותם במונחים של מכונאות, פחחות, ותחזוקה שוטפת, ומכינים את כלי הרכב למכירה חוזרת – או במקרים מסויימים ליציאה לסבב שני של ליסינג (מוצר המוצע כיום רק על ידי שתי חברות בישראל).

אתמול אוויס ו-UMI חנכו רשמית את מתחם השירות החדש שהוקם בצמוד למטה החברה בלוד. לפי בכירי החברות הושקעו כ-30 מליון שקלים בהקמת המתחם שבגודל 26 דונמים – מרביתם לחניית כלי רכב. 82 עמדות עבודה המצויידות בין השאר בליפטים המשולבים ברצפה, אספקה ממוחשבת של שמנים ונוזלים לטיפולים והשקעה גדולה בתפ"י המאפשרת מעקב אחרי כל שלבי העבודה על כל מכונית וכל אחד מכ-80 העובדים שיעמלו להכין כ-100 כלי רכב ביום. למתחם גמישות להמשיך ולגדול בעתיד עם עמדות עבודה נוספות. בנוסף, הוקם גם "חדר צילום" אשר יתעד באופן תקני ועקבי את המכוניות המוכנות למכירה והצילומים ממנו יעלו מיידית לאתר של AVIS. במתחם פועלים קבלנים חיצוניים" אוטולוקס המספקת צמיגים, קומפיוטסט לרישוי וטסטים, יונייטד שיא לפחחות ואחרים.