רוני נאק
מותג האובר-פרימיום הבריטי-בבעלות-גרמנית, בנטלי הציג את הגרסה ההיברידית של רכב ה"שטח" המפואר להחריד בנטאיגה בגרסה היברידית. זהו נכון לעכשיו הדגם היחיד של המותג שקיבל רמה מסויימת של חישמול במערכת ההנעה.
הגרסה ההיברידית מגיעה זמן קצר אחרי שבנטלי הציגה את מתיחת הפנים של הבנטאיגה (שאגב משווקת גם בישראל החל מכ-1.6 מיליון שקלים) הסדרתית לפשוט העם וגם את גרסת SPEED לאוליגרכים מתחילים. אבל זה לא הכל, בנטלי גם הודיעה כי היא עתידה להציג דגם היברידי נוסף במהלך 2021. למעשה זה יהיה PHEV או היברידי-נטען כפי שמתקרא אצלנו.

ההודעה הזו מגיעה אחרי שבנטלי הפילה פצצת-רכב של ממש בנובמבר כשהודיע כי בעשור הקרוב היא תפסיק ליצר מכוניות עם מנוע בעירה פנימית וכי כל קו הדגמים שלה יעבור להנעה חשמלית טהורת פליטה (במקום בו הרכב נוסע ולא היכן שהחשמל מיוצר).
הדגם הכל-חשמלי הראשון של בנטלי צפוי להיות מושק כבר בשנת 2025 (ככל הנראה על פלטפורמה שמקורה ב-VW) כאשר בשנה העוקבת, 2026, כל שאר הדגמים יהיו PHEV וישדקקו נושאות לעמדת טעינה להתחבר אליה.

יחידה ההנעה של בנטלי בנטאיגה הייבריד (האמן שבעבר הוכר כ-"מנוע") מורכבת ממנוע טורבו-בנזין V6 בנפח 3.0ל' המונשם דרך שני מגדשי טורבו. אליו מצטרף מנוע חשמלי ובכוחות משותפים הם מספקים 443 כ"ס ו-70 קג"מ. לסוללה ההיברידית קיבולת צנועה של 17.3 קוט"ש. לפי ההודעה יהיה לבנטאיגה ההיברידית טווח חשמלי של 50 ק"מ בתקן NEDC שכבר לא ממש משתמשים בו.
אנשי בנטלי מערכים כי הגרסה ההיברידית תהיה הנמכרת ביותר בהיצע אפילו יותר מגרסאות ה-V8 וה-W12 האימתנית. הפופולאריות של בנטאיגה היברידית תלויה בעיקר בהקלות המס להן זוכות מכוניות היברידיות במדינות רבות. ישראל פחות בעניין. בנוסף לבנטלי ההיברידית יש תפקיד מרכזי בהרחקת הסיכוי של החברה לקבל קנסות בשל יתר זיהום אוויר של דגמיה.