רוני נאק
כמדי שנה, ראלי דקאר מתקרב ועמו שפע של כלים מעניינים שיתחרו, החל בטויוטה היילקס מפלצתיים וכלה בססאנגיונג חייתיים – וגם: סיטרואן ברלינגו.
![לצאת לאפריקה עם סיטרואן ברלינגו. סוג של גרוטאראלי/שטח בלעדי לברלינגו. צילום: D2E](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2018/12/D2E-Dakar-18-7.jpg)
• סיטרואן ברלינגו משווק בישראל החל מ-140 אלפי שקלים
טוב, למען האמת זה לא בדיוק אותו הדבר: בעוד שהדקאר ההוא, המתוקשר והמפורסם עבר מזמן לדרום אמריקה, דווקא הברלינגואים עתידים באמת לעשות את המסלול של הדקאר המקומי, במרוץ (סוג של) שמאורגן על ידי DRIVEN TO EXTREMES – ארגון שהניסאן פטרולים שלו מככבים פה ושם בתכניות בערוצי ההרפתקאות וההיסטוריה, אשר מעביר את כספי החסויות לארגונים המסייעים לחיילים ואנשי כוחות ביטחון בריטים הסובלים מפוסט טראומה.
![לצאת לאפריקה עם סיטרואן ברלינגו. סוג של גרוטאראלי/שטח בלעדי לברלינגו. צילום: D2E](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2018/12/D2E-Dakar-18-101.jpg)
מרוץ הברלינגואים בדקאר נהגה בהתחלה כתכנית לסיוע לחיילים משוחררים בתהליכי החלמה שונים – אך השנה המרוץ שיעבור כ-1600 קילומטרים של חול, סלעים וזוועה בסהרה יהיה פתוח גם לציבור. המרוץ יחל כמובן בגיברלטר, שם יעברו הסיטרואנים (אגב, הנעה קדמית בלבד) את המיצר במעבורת – וקדימה למרוקו.
![לצאת לאפריקה עם סיטרואן ברלינגו. סוג של גרוטאראלי/שטח בלעדי לברלינגו. צילום: D2E](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2018/12/D2E-Dakar-18-1.jpg)
לפני שתירשמו גם, יש כמה מגבלות חשובות: ראשית, מחיר הברלינגו. אסור למשתתפים לרכוש רכב במחיר של מעל 500 ליס"ט. שנית ההמפרט: רק ברלינגו בעלי מנועי 1.9 דיזל נטולי טורבו מורשים להשתתף במרוץ. והעלויות: 1,995 ליס"ט לצוות הכולל שני נוסעים במכונית כולל נהג. למי שזקוק לנוסע נוסף, העלות עולה ל-2,395 ליס"ט. הגמישות היחידה שמגלה צוות המארגנים בנוגע לרכב היא שאם לא מצאתם ברלינגו, תוכלו לבחור בפיג'ו פרטנר.