רוני נאק
טוב…לא לגמרי. כי דיווחים של אינסיידרים מגרמניה מגלים ש-BMW (כמו יצרניות מערבית רבות אחרות) מצננת את תכניות החישמול שלה לאור ההתנגדות של ציבור הנהגים לאמץ את כל היתרונות הקסומים החבויים בהנעה החשמלית. בוודאי כשמדובר במכונית שטוענת להיות – die ultimative Fahrmaschine (בעברית: "שמחה מאחרי ההגה"). רק לפני כמה חודשים BMW חשפה את הדור החדש של M5 תחת ביקורת שחישמול מפלצת השרירים הזו הפך אותה לכבדה מדי – 2.4 טונות.

עתה, BMW מתכננת להמשיך ולייצר את אחד הדגמים החשובים והאייקוניים ביותר שלה, סדרה 3, במקביל בשני ערוצים: חשמלית ועם מנועי בעירה פנימית שכנראה יזכו לרמה כזו או אחרת של חישמול. המידע הזה מגיע כשברקע האיחוד האירופאי דוחה את הטלת קנסות הזיהום על יצרניות הרכב של אירופה.
הסדרה 3 מיוצרת ברצף משנת 1975 והעלתה לכבישי העולם מעל 20 מיליון יחידות. היסטורית רק הדגם הזה אחראי על 30% ממכירות BMW בגלובוס. מכאן שקל להגיע למסקנה שהיצרן לא יכול לפשל עם הדור הבא של הדגם הכה חשוב להשרדות החברה לאור הזריחה האדומה ממזרח.

• טויוטה ו-BMW מפתחות יחד תאי דלק מימניים
ב.מ.וו כבר הציגה את פלטפורמה "NEW CLASS" המיועדת לדגמיה החשמליים וכבר יש לה ניסיון עם גרסאות חשמליות של הדור הנוכחי (הדור השביעי של הדגם) המשווקות בסין כ-i3 – אותה מערכת הנעה כמו ה-i4 שאנו מכירים כאן. כמובן שגרסאות פלאג-אין הייבריד משווקות עוד משנת 2016.
על פי אותו מקור בחברה, גרסאות ההנעה השונות (של דור 8) ייראו זהות כשרק ההבדל הוא במערכות ההנעה. גם הפנים יהיה זהה ויכלול את מערכת iDriveX הפנורמית – כך ב.מ.וו מעריכה שתוכל לקרב ולהעביר את שפת העיצוב החדשה של דגמי החשמליים גם לדגמים או שמא אולי גרסאות בעלות מנועי בעירה פנימית.

בנוסף, גם אתר היצור יעבור ממינכן (המייצר את סדרה 3 עוד משנות ה-70') שעתיד לייצר אך ורק דגמים חשמליים בעוד כשנתיים. אתרי היצור האפשריים יהיו הנוכחיים במקסיקו ובסין וכן מיקום חדש בגרמניה שיספק את השוק האירופאי. השקת הדור החדש, השמיני במספר, מתוכננת לשנת 2027. אגב, פלח הדגמים החשמליים במכירות BMW לשנת 2024 עמד על 17% בלבד.
מכוניות ואופנועי BMW משווקים בישראל על ידי דלק מוטורס. מחיר BMW סדרה 3 מתחיל כיום ב-315 אלפי שקלים.
fahrmaschine- מכונת נהיגה, אין קשר לשימחה