רוני נאק
יצרנית הסוללות השוודית Northvolt, אחת מהסטארט-אפים הטכנולוגיים האקלימיים הממומנים ביותר באירופה, עוברת משבר של ממש. עסקת ענק בשווי של 2.0 מיליארד אירו לאספקת תאי סוללה לרכבים חשמליים של BMW בוטלה. בנוסף, כך דווח כי החברה עוברת סקירה אסטרטגית (שזו שפה מכובסת ל"חשיבה מחדש") של כדאיות הקמת מפעל סוללות נוסף על אדמת שבדיה.

"Northvolt וקבוצת BMW החליטו במשותף למקד את פעילותה של נורת'וולט עם היעד של לפתח תאי סוללה מהדור הבא", אמרו ב.מ.וו ונורת'וולט בהצהרה משותפת. הצהרה המבשרת על שינוי הכיוון ביחסים בין השתיים ומעבר מיצור סדרתי למחקר ופיתוח. בהקשר הזה, נורת'וולט בשלב הזה גייסה עד היום כ-15 מיליארד אירו ויש לה מפעלים בשוודיה, גרמניה ופורטוגל.
הסיבה לביטול עסקת הענק, לפי פרסומים בגרמניה היא עיכובים בייצור ואי עמידה בתנאי העסקה שסוכמה ב-2020. אותם פרסומים אף טענו שנורת'וולט מפגרת בשנתיים אחרי לוחות הזמנים וכי מספר תאי הסוללות הפגומים גבוה מהמקובל. חשוב לציין כי BMW היא אחד מלקוחות המפתח של Northvolt – ואחד המשקיעים הגדולים שלה. בנוסף, החודש בלומברג דיווחה כי הזמנות של סוללות ליצרנית המשאיות סקניה לא נמסרו בזמן, מה שגרם לדחיית לוחות הזמנים ולעכובים ביצור ואספקת המשאיות ללקוחות.

המקורות בגרמניה פרסמו כי BMW הזמינה סוללות מנורת'וולט שיועדו לדגמי הדור החמישי של מארזי הסוללות לדגמים חשמליים חשובים ובהם ה-iX וגם i4.
מי שנקראה לדגל, וככל הנראה גם תעשה קופה נאה, היא סמסונג SDI אשר תאיץ את היצור שלה ותייצר את הסוללות לרכבי ה-EV מבית BMW. ל-BYD כנראה שלא תהיה הפעם דריסת רגל כאן.