רוני נאק
BMW הציגה הבוקר את החזון שלה לעתיד, הלא רחוק, של רכב עתידי, עם בינה מלאכותית, מציאות רבודה וגם 100% ווירטואלית ויכולת משופרת לשנות את הצבע של הרכב בין 32 גוונים שונים. על הדרך ניצל המציג, אוליבר זיפסה (מנכ"ל BMW) לעקוץ את פולקסווגן על בעיות התוכנה שנתקלה בהן בפיתוח דגמי ID וכן לחבר את הקונספט לדגמי הוליווד כמו "אביר על גלגלים" והחיפושית "הרבי" ובכך בהחלט מטשטש את הגבולות בין המציאות לבין הדמיון או הווירטואלי. אפילו ארנולד שוורצנגר גויס כנציג הטרמינייטור מהעתיד. BMW i Vision Dee מוגדר במצגת כ"רכב האנושי השלישי" אחרי שתי הדמויות הבדיוניות ממסך הטלוויזיה. כולל בעלת אפשרות להציג מצבי רוח משתנים בשבכה ווירטואלית שיודעת לעשות פרצופים.

BMW וויתרה על הקוקפיט המוכר לנו והעבירה את כל המידע לתצוגה עילית רב-שלבית המסוגלת להציג את המידע מול עיני הנהג, לפי בחירתו. מתצוגה מינימליסטית של מהירות בלבד ודרך ארבעה שלבים נוספים עד למציאות ווירטואלית שהזכירה לא מעט את היקום של META (שבינתיים מאיימת בעיקר על הקיום של פייסבוק). זיפסה אף בישר כי התצוגה הזו תכנס ליצור סדרתי כבר בעוד שנתיים.

BMW בחרה להציג את כל הטכנולוגיות האלה ברכב תצוגה כל-חדש מינימאליסטי ובהחלט (בעיניי הסובייקטיביות) מאד נאה. ראשית מדובר במכונית לא ענקית או עצומה ויותר מזה זה לא SUV (או כמו שבמוו מכנים זאת SAV) מהם בהחלט שבענו. המראה החיצוני הנקי והקוקפיט נטול המניירות הם חלק מקו עיצוב חדש (ניחשתם "מינימאליסטי" או Reductive) שמעביר את תשומת הלב של המשתמש שהוא כבר לא נהג, מהמכונית למימד הדיגיטלי. יחד עם זאת שומר רכב התצוגה על כמה רמזים מהקוד העיצובי הקלאסי של BMW: שבכת כליות, פנסים עגולים ואותו "הופמייסטר ניק" היוצר את הברך בקו של השמשה האחורית. אלא כמו שמקובל בימינו מדובר באלמטנים "פיג'יקאליים" (הלחם מילים זוועתי של פיזי ודיגיטלי). תא הנהג נקי ממתגים את מקומם תופסים מתגים ווירטואליים שמופיעים ונעלמים על משטח נקי לפי הצורך כאשר המידע החשוב, חווי שיחה נכנסת, מידע ניווט ואפילו מידע מרשתות חברתיות, מציאות רבודה ואזהרות שונות, כולם יופיעו לפי דרישה בתצוגה העלית שיכולה לכסות חלקים נרחבים מהשמשה הקדמית כולה.

לצד זאת BMW יצרה הכי הרבה מחיאות כפיים דווקא מהצבע המשתנה. מה שהיה בשנה שעברה רק מעבר דרמטי מלבן לשחור, עתה יכול לשנות בין 32 גוונים שונים ואף ליצור דוגמאות שונות. לפי BMW צריכת הזרם של E ink היא מזערית בעת שינוי הצבע ומהרגע שהשינוי הושלם אין צריכת זרם כלל. נחמד מאד.

לגבי כל מה שעושה את הקונספט למכונית: מנוע, סוללות, תאוצות, טווח נסיעה וכיוב'. לא נאמר דבר כי להזכירכם המכונית כבר לא במרכז.