יום רביעי , 14 אוגוסט 2024
חטיבת הביצועים M של BMW מציינת 50 שנים של יצירה. עתה היא רוצה להחזיר דגם אייקוני בעזרת מקלארן ועם הנעה חשמלית. צילום: BMW

ב.מ.וו ו-מקלארן יחזירו את ה-M1

רוני נאק

האם BMW ו-מקלארן יחזרו להיות נאהבים? התשובה היא כנראה שכן ולפחות לעת עתה הם בשלב החיזורים. על הפרק עומד פרוייקט החזרה לחיים של דגם אייקוני מהעבר, M1, שיהיה כמובן 100% חשמלי ועם גרסה תואמת שתמותג "מקלארן" ובהתאם תהיה ממש-ממש יקרה. האופק להגעת היצירה הזו בסיבי-פחמן הוא עדיין רחוק – לקראת אמצע העשור. המכשול העיקרי, לפחות מהצד של מקלארן יהיה לגייס את ההון המשמעותי הנדרש לפיתוח כזה ממחזיק המניות העיקרי (מומטאלקאת מבחריין) שמדמם מזומנים בקצב מהיר.

חטיבת הביצועים M של BMW מציינת 50 שנים של יצירה. עתה היא רוצה להחזיר דגם אייקוני בעזרת מקלארן ועם הנעה חשמלית. צילום: BMW

• מבחן דרכים יונדאי איוניק 5 AWD

לשני הצדדים יש מה להרוויח בחתונה הזו. גם אם ל-BMW זו יותר אופציה מהכרח, מהדורה מודרנית וחשמלית של ה-M1 בהחלט שיכולה לשרת את מאמצי ההתחשמלות של המפעל הבווארי. מהצד של מקלארן המעבר להנעה חשמלית, נכון יותר יצור של רכב חשמלי מתקדם, לא יכול להתרחש ללא הידע של שותף טכנולוגי חזק. BMW צפויה לספק את המנועים, הסוללות, מערוכת הניהול השונות. מקלארן תעשה את מה שהיא עושה הכי טוב: פיתוח של פלטפורמה ספורטיבית מחודדת ומערבת לנהיגה ב-100% סיבי פחמן קלי משקל וקשיחים.

חטיבת הביצועים M של BMW מציינת 50 שנים של יצירה. עתה היא רוצה להחזיר דגם אייקוני בעזרת מקלארן ובלי הפירוטכניקה הנפלאה שבצילום. צילום: BMW

Check Also

דגמי יונדאי ממשיכים לגרוף פרסים

שישה פרסים שהוענקו על ידי המגזין היוקרתי NEWSWEEK מסמנים את יונדאי איוניק 5, איוניק 6 ואת האלנטרה הייבריד כבחירות הטובות ביותר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × 2 =