רוני נאק
דיווחים מפרנקפורט ומינכן מספרים על כך – בעיתונות הכלכלית – כי דיימלר (בעלת הבית של מרצדס וסמארט) ו-ב.מ.וו בוחנים כיצד יוכלו לשתף פעולה. זהו צעד אשר עשוי לקשור את שתי יריבות הפרימיום, יותר מאי-פעם ולטשטש את הייחוד של כל אחת מהן. זהו צעד אשר משקף היטב את הכיוון אליו נעה התעשיה בשנים האחרונות.

ובכן דיימלר ו-ב.מ.וו בודקות אפשרויות לפיתוח פלטפורמות (שלדות) משותפות, מצברים לרכב חשמלי, וטכנולוגיות לנהיגה אוטונומית. על פי הדיווחים בבלומברג, שיתופי הפעולה יתמקדמו בטכנולוגיות שאינן ייחודיות למותגים. כך או אחרת הנושא עדיין בשלב הגישושים ודוברי שתי החברות מיאנו להתייחס לנושא.
ולא רק שתי המתחרות האלה רוצות להיכנס יחד למיטה. גם VW ו-פורד ממהרות להיכנס בין הסדינים כשתקציבי הענק הדרושים והלחץ להמציא מכוניות חשמליות ואוטונומיות, יוצרות שותפויות של מתחרים בימים רגילים.

הלחץ על דיימלר ו-ב.מ.וו נוכח כבר עתה כאשר שני היצרנים היו צריכים לפרסם אזהרות רווח בשל ירידה חדה של השוק הסיני (ותודה לטראמפ על זה) וכן בשל השקעות גדולות מהצפוי בפיתוח. דיימלר – שזה מרצדס – עתידה להוסיף 10 דגמים וגרסאות חשמליות בארבע השנים הבאות ו-ב.מ.וו הודיעה כי תציג 12 דגמים של EV חשמליות עד שנת 2025.