יום שלישי , 2 יולי 2024
BMW מציינת 25 שנות יצור של X5 עם מהדורת שטח מוגבלת ל-1,000 יחידות. צילום: BMW

מהדורה מיוחדת ל-BMW X5

רוני נאק

רבים לא מודעים לעובדה שמיומו הראשון, ב.מ.וו X5 הוא רכב "אמריקאי". במובן הזה שהוא נועד לקהל בצפון אמריקה וגם מיוצר בארה"ב וממנה מופץ לעולם. למעשה ה-X5 הראשון ירד מקו היצור במפעלה שבדרום קרולינה ב-1 בספטמבר 1999. מאז אותו יום היסטורי שהנץ שושלת מניבה, כמעט 3 מיליון X5 הופצו לשווקים ברחבי העולם.

BMW מציינת 25 שנות יצור של X5 עם מהדורת שטח מוגבלת ל-1,000 יחידות. צילום: BMW

 

במידה רבה ב.מ.וו X5 המציאה את קטגוריית רכבי הפעילות הספורטיביים (אפילו ש-ML של מרצדס הקדימה אותה) ועוד מאז מנסה לשכנע אותנו לכנות את דגמי X השונים כ-SAV כלומר (Sport Activity Vehicle) ולא חלילה SUV (שזה כל ה"רד נקס" האחרים).

• מבחן דרכים לנדרובר דיפנדר 130

עתה ב.מ.וו מציינת 25 שנים לשיווק נפחי של X5 (באופן מעניין רק שלוש דורות על פני רבע מאה והדור הנוכחי הוצג ב-2019) עם גרסה מיוחדת ב"מהדורה מוגבלת" עם דגש על 'Activity'. הבסיס הוא גרסת xDrive40i כלומר טורבו-בנזין 3.0ל' עם 6 ציל' בטור עם תפוקה של 375 כ"ס ו-55 קג"מ. תיבת הילוכים אוטו' עם 8 הילוכים והנעה כפולה קבועה.

BMW מציינת 25 שנות יצור של X5 עם מהדורת שטח מוגבלת ל-1,000 יחידות. צילום: BMW

 

לא צריך להביט מעבר להיצע הדגמים של BMW כדי לגלות שליצרנית מעולם לא היה "רכב שטח" במלא המובן ה"G קלאסי" של סגמנט. היא מנסה ללכלך את חישוקי הסגסוגת בעזרת חבילת אבזור xOffroad המכילה מתלי אוויר לפנים ומאחור, נעילת דיפרנציאל אחורית ומיגון מעובה לגחון. מרווח הגחון מוגדל ויש ארבעה מצבי נהיגה בשטח לבחירה ממסך המגע: שלג, חול, עפר וסלעים (כולם עם קידומת X בשם כדי שתדעו שזה קשוח יותר). בחירה בכל אחד מהמצבים הנ"ל משנה פרמטרים של כמה מערכות כמו למשל את פעולת בקרות המשיכה, מרווח הגחון, נקודות העברת ההילוכים, תגובתיות המצערת ועוד.

BMW מציינת 25 שנות יצור של X5 עם מהדורת שטח מוגבלת ל-1,000 יחידות. צילום: BMW

 

לא רק זאת אלא אף זאת, BMW מוסיפה לחבילה גם מצלמה היקפית (X אופרואד כמובן) הפעילה עד 30 קמ"ש ומציגה את היקף הרכב דרך המסך המרכזי פלוס זוויות הטיה, מרווח גחון ושיפוע צד של הרכב. אפילו שהקשיחות הדיגיטלית ניכרת, כדי לקבל צמיגי A/T מחוזקים, על חישוקי 20 אינץ' סטנדרטיים, צריך להוסיף מרשרשין. מאחר שגם אין גלגל חילופי ב-X5 כבר כמה שנים טובות – אלא צמיגי runflat – היינו מציעים להרפתקנית התורנית להצטייד בגלגל חילופי בגודל מלא ומנשא בהתאם.

בנוסף לנ"ל מצוידת הגרסה המיוחדת הזו קצת קוסמטיקה מחבילת M ספורט של הדגם, נגיעות קרבון מן החוץ וגם מושבים עם ריפודי עור בגוונים מיוחדים. לפי הודעת BMW היא מתכוונת לייצר 1,000 יחידות מהגרסה הזו שיגיעו לדילרים בארה"ב (ואולי גם אלינו בערוצים המקבילים והאישיים) – המחיר כ-80 אלפי דולרים.

BMW X5 משווק בישראל במחיר המתחיל ב-685 אלפי שקלים (אתר היבואנית).

 

 

Check Also

סטודיו יונדאי – הסיפור אחרי ענקית הרכב מקוריאה

במרכז המבקרים הפתוח של יונדאי בסיאול - פגשנו את המורשת של ענקית הרכב, את העתיד שלה וגם את החתירה הבלתי נלאית להמשיך לפתח ולהתקדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × 4 =