תומר הדר
לאחר לא מעט טיזרים וקדימונים- ב.מ.וו מציגה את ב.מ.וו X5 החדשה. בפועל, מדובר בדור הרביעי במספר מאז הצגת ב.מ.וו X5 המקורי אי שם בהיסטוריה, כשרכב כביש שטח גרמני היה לכל היותר פינצגאוור. כצפוי – מדובר ברכב גדול מן הדור הקודם: כך,לפי נתוני ב.מ.וו ה-X5 החדשה ארוכה ב-36 מילימטרים, רחבה ב-66 מילימטרים וגבוהה ב-19 מילימטרים. בסיס הגלגלים זוכה גם הוא לתוספת של 42 מילימטרים.

רשימת המנועים כוללת בשלב ראשון ארבעה מנועים – מנוע בנזין בעל שמונה בוכנות המיועד לגרסאות הספורטיביות, אשר מפיק 462 כוחות סוס, מנוע בנזין בעל שש בוכנות המפיק 340 כוחות סוס – וצמד מנועי דיזל המפיקים 265 ו-400 כוחות סוס.

במפתיע, לפי ב.מ.וו, X5 החדש שייובא ארצה בתחילת השנה הבאה, יצויד בחלק מן הגרסאות בחבילת שטח – הכוללת מערכת מיתלי אוויר אשר מאפשרת הגבהה והנמכה של המרכב וגם מערכת בקרת נסיעה בשטח, המאפשרת בחירה של תוואי שטח רצוי.

שלא במפתיע, ב.מ.וו X5 החדש מצויד בכל מערכות הבטיחות שהפכו לציוד סטנדרטי במכוניות ב.מ.וו בשנים האחרונות – החל במערכת בקרת שיוט אדפטיבית וכלה במערכת סייען חניה סמי אוטונומי. רשימת האבזור הממושכת כוללת בין היתר תאורת אווירה, בקרת אקלים המחלקת את הרכב לארבעה אזורים נפרדים ומערכת בידור לנוסעים מאחור.