רוני נאק
פורד הודיעה אתמול כי היא מאריכה את הפסקת היצור בכמה מפעלים בצפון אמריקה בשל המחסור העולמי בשבבים.

ההפרעה ביצור ממשיכה להתרחב למפעלים נוספים ומגיעה עתה למפעל פורד במישיגן. המפעל המייצר את הטנדר ריינג'ר ומתכונן להתחיל את היצור הסדרתי של ה-BRONCO שהיה אמור להתחיל בסוף מאי. יחד עם זאת צוטטה דוברת החברה שאמרה כי האספקה של BRONCO (ה-4X4 שזוכה לציפייה אדירה) תעמוד בלוח הזמנים המתוכנן לקיץ הקרוב.

לא במקרה פורד מייצרת את הריינג'ר ואת הברונקו באותו המפעל. הם חולקים רכיבים מכאניים רבים, בעיקר פלטפורמה ורכיבי הנעה. בהקשר הזה, הפיל שבחדר, הוא הטנדר פולקסווגן אמארוק הבא שאיורים נוספים שלו שוחררו על ידי VW לאחרונה. האמארוק יתבסס על הדור החדש של פורד ריינג'ר הנמצא עתה בשלבי הפיתוח האחרונים שלו ועתיד להיות מושק מאוחר יותר השנה. החדשות המהותיות הן שהריינג'ר ומכאן גם פולקסווגן AMAROK יהיו היברידיים-נטענים. פלאג-אין. בקונפיגורציה הזו האמארוק יגיע לישראל.

כרגע היינג'ר מציע חמישה מנועים שונים. בארה"ב 2.3ל' טורבו-בנזין עם 270 כ"ס ו-V6 בנפח 2.7ל' כפול מגדשים המפיק 310 כ"ס. באוסטרליה הוא משווק עם בחירה בין שלושה מנועי דיזל כשהמעניין שבהם הוא מנוע כפול-טורבו-דיזל 2.0ל' ותיבת הילוכים אוטומטית עם 10 הילוכים. מקור אחד מדווח כי לגרסת ה-PHEV יהיה מנוע 2בנזין 2.5ל' אטמוספרי ותפוקה משותפת של 227 כ"ס. מקור אחר מספר על שידוך מנוע הטורבו 2.3ל' לעניין ועל תפוקה משותפת של עד 360 כ"ס וכ-70 קג"מ. כנראה