רוני נאק
ענקית הרכב הסינית BYD הודיעה אתמול על תחילת שיווק שני דגמים הנחשבים ל"ספינות הדגל" תחת מותג BYD (יש כמובן ספינות דגל יוקרתיות עוד יותר תחת מותג יאנגוואנג).
אם להמשיך את המוטיב הימי, מדובר בדגמי האן ו-טאנג (הניצבים למכירה גם באולמות BYD בישראל) המתבססים על Super e-Platform. בקצרה מדובר בפלטפורמה חשמלית עם ארכיטקטורה של 1,000 וולט, הספק מנועים של מעל ל-1,000 כוחות סוס, טעינה C10 (כלומר של 1 מגה-וואט או 1,000 קילו-וואט שתיאורטית יכול להוסיף 400 ק"מ לטווח ב-5 דקות בלבד – כמו תדלוק). עוד מסוגלת הפלטפורמה הזו להביא את הרכב המשתמש בה ל-100 קמ"ש בכ-2.0 שניות. דבר שמרבית הנוסעים ברכב בוודאי שיעריכו. המחיר בסין למזמינים הראשונים עומד על 37,300 דולרים (כ-136 אלפי שקלים).

• אחריות לכל החיים לרכבי JAC בישראל
דגם הסדאן, מכונה Han L, עם מראה מעודכן ומחודד יותר מזה שאנו מכירים כאן. בסיס הגלגלים הוא 297 ס"מ ארוכים והאורך מרשים גם הוא עם 505 ס"מ. הפנים מאמץ מראה דו-גווני, גלגל הגה קטום ומסך 15.6 אינץ'. לסוללה של BYD האן קיבולת של 83.2 קוט"ש עם כימיית LFP המזוהה עם BYD ולפי הפרסומים הטווח שהיא מעניקה הוא עד 701 ק"מ לפי התקן הסיני. גרסת הכניסה מצוידת במנוע אחורי יחיד עם תפוקה של 670 כ"ס ואילו הגרסה הדו-מנועית בעלת 788 כ"ס מאחור פלוס 312 כ"ס בחזית למניין משותף של 1,100 כ"ס. בנוסף לזמני תאוצה הזויים – BYD טוענת למהירות מירבית של 305 קמ"ש בזכות מנועים שיכולים לעבור 30 אלף סל"ד.

דגם ה-SUV, מכונה Tang L, נהנה מבסיס גלגלים של 295 ס"מ, אורך כללי של 504 ס"מ וחשוב מזה 7 מקומות. אולם הנוסעים ככל הנראה יידרשו לחליפות G מכיוון שה-SUV החשמלי הגדול מגיע ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות בלבד ומשם ממשיך ל-200 קמ"ש בעוד 6.2 שניות קצרות. כאן הסוללה כבירה יותר מאשר ב-האן הקטן, עם 100 קוט"ש של LFP מתקתק. הטווח לפי התקן הסיני הוא עד 670 קילומטרים וההספקים הם בין 670 ל-1,100 כ"ס. המחיר של BYD האן מתחיל בסין בכ-39 אלף דולרים.
שלמה מוטורס משווקת בישראל את רכבי BYD. נכון למרץ 25, משווק ה-TANG בגרסת אבזור יחידה ומחיר של 327,990 שקלים