רוני נאק
ענקית הרכב החשמלי BYD ומובילת השוק החשמלי בישראל הודיעה על תחילת השיווק של מיניוואן חשמלי – באינדונזיה. שם, ובמדינות רבות אחרות באסיה עדיין הציבור מאוד אוהב מיניוואן (מכונים גם MPV או מובילי נוסעים) בזכות היכולת שלהם להסיע כמות גדולה של נוסעים ביחס לרכב פרטי וגם כי הם יכולים לשמש כמסחריות קלות וגם לחלטר כ"דרייברים" בתשלום. בקיצור, בזמן שהמערב כבר נדד ל-SUV מכל צורה וגודל – באסיה עדיין מעדיפים מיניוואנים.
ובכן ה-M6 כשם דגם אינו חדש בקו הדגמים של BYD עם עיצוב שהיה "הומאז'" לטויוטה פריוויה הקלאסית. אלא שעתה, עם המעבר האגרסיבי להנעה חשמלית, היא מציגה M6 כל חדש בתערוכת הרכב של אינדונזיה – לראשונה אחרי שורה ארוכה של רכבי פנאי וסדאנים מהם גם אנו נהנים מאד בישראל.

בהיצע יש שתי גרסאות: בסיסית עם 7 מקומות ו-סופיריור מהודרת עם 6 מושבים – בשני המקרים מדובר בהסבה של פלטפורמת בערה פנימית שעברה חישמול מלא ולכן לא נהנית מהיתרונות הרבים שיש בתכנון חלל הפנים כשמדובר בפלטפורמה חשמלית מלאה (רצפה שטוחה ואחידה, סרחי עודף קצרצרים ועוד).
בתוך תא הנהג הפז"מ ניכר. נכון, עוד יש בנמצא מסך מולטימדיה מסתובב (איך קנינו מכוניות לפני זה?!) אך לוח המחוונים הוא עדיין אנאלוגי-מכאני. אם אתם אינדונזים תוכלו לנשום לרווחה כי ב-M6 יש אפל קארפלי ואנדרואיד אוטו כסטנדרט. ברשימת האבזור תמצאו מערכת שמע עם 6 רמקולים, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, מערך מצלמות 360 מעלות, בקרת שיוט ואפילו 6 כריות אוויר ובקרת יציבות. רשימת האבזור של הגרסה הבכירה מתארכת עוד וכוללת גג שמש פנורמי, מסילות גג, משטח טעינה אלחוטי ודלת תא מטען חשמלית.

במחוזות ההנעה יש שתי אופציות: סוללה קטנה של 55.4 קוט"ש ומנוע שדוף של 161 כ"ס או סוללה של 71.8 קוט"ש ומנוע המפיק 201 כ"ס. ההנעה קדמית כמובן שכן המנוע החשמלי שוכן בספייס בו היה מנוע 1.5ל' טורבו-בנזין עד לא מזמן.
מה הסיכויים שגם אנחנו נראה כאן את המיניוואן החשמלי הזה. קלושים למדי. השוק לא שם ושנית – לפחות בינתיים – ההגה בצד ימין. מנגד, מאחר שמדובר בכל זאת ב-BYD בה הדברים משתנים במהירות האור (כמו העדכון של ה-SEAL ל-800 וולט) – הכל יכול להשנות אם ממצמצים.
יש לי תחושה שכל פעם שאני ממצמץ אלו מוציאים דגם חדש.
לעומת טסלה שנרשמו על האף.