תומר הדר
למי שאינו מכיר: בייטון (byton) היא יצרנית רכב סינית. לא מדובר בעוד יצרנית רכב סינית,אלא בכזו שמנוהלת על ידי קארסטן ברייטפלד, לשעבר בכיר בב.מ.וו ומייעדת חלק ניכר מן התוצרת שלה ליצוא לשווקים גלובאליים.
• חסכו אלפי שקלים בקניית רכב חדש – 36,000 שקלים הנחה על ג'יפ רנגייד חדש

עם פתיחת תערוכת CES בלאס ווגאס חשפה בייטון קונספט ראשון ומעניין במיוחד של רכב כביש שטח, שהיצרנית הסינית פשוט מכנה "קונספט". לא בדיוק שם יצירתי. הקונספט הוא רכב כביש שטח חשמלי המוגל לנסוע לטווח של עד 350 קילומטרים בכוח חשמל בלבד ונושא מחיר יעד של כ-45 אלף דולר, לפחות ברמת השוק האמריקאי.

היצע הגרסאות של הבייטון, שיוצג בשנת 2019, יכלול אופציה לגרסת הנעה אחורית בעלת מנוע המותקן על הסרן האחורי, המפיק 268 כוחות סוס, או גרסת הנעה כפולה בעלת שני מנועים המותקנים על שני הסרנים-המפיקים ביחד 469 כוחות סוס. הסוללות הן סוללות ליתיום איון המאוחסנות בתוך שלדת הרכב. לפי נתוני בייטון, הקונספט משתרעת על אורך של 4,850 מילימטרים, רוחב של 1,940 מילימטרים וגובה של 1,650 מילימטרים ומתגלגלת על חישוקי 22 אינץ'.

מבחינת טכנולוגיית תא נוסעים, על רוח חלקו הקדמי של תא הנוסעים שולט מסך שבייטון מכנה "צג חוויה משותפת" שמשתרע על רוחב של 1,250 מילימטרים. כן, יותר ממטר, אשר מחולק לשלושה מקטעי תצוגה ומשמש בין היתר לתצוגת מידע, תמונות ממצלמות סביב הרכב,ניווט ופונקציות קישוריות.