המפגש הראשון עם קאדילק CT5 לוקח את הדמיון למקום אחר לגמרי. נכון, מדובר ברכב פרמיום גדול ומהודר המסתכל בעיניים לכל מותגי גרמניה אבל, בניגוד לאלה, יש בו משהו אחר, מעין "X פקטור" כזה שלוקח רגע לעלות עליו. העיצוב. זה העיצוב ובעיקר תצורת הפאסט-בק שיוצר חיבור אמיץ למורשת הדגמים המפוארת של קאדילק. כי מה שעושה כל מותג לפרמיום זה לא רק רכות ריפודי העור או כמה אינץ' המסכים שבתא הנהג. מה שעושה את זה הוא ה"סיפור", החיבור למורשת מפוארת, לחיבור ייחודי עם הנהג ויותר מכל לעובדה ש-Cadillac הוא אחד ממותגי הרכב הנדירים אליהם אנשים שואפים להגיע וחולמים על היום שיהיה שלהם.

מהיר גם כשנייח
ה-CT5 מבטא את המומחיות של קדילאק ליצור מכונית שרירים מהודרת עם הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר. זה לא מפליא אם כך שקאדילק הוא במשך שנים רבות המותג שאליו הולכים כל מי שמחפשים סדאן פרימיום בעל אפקט הגעה מרשים, חבילות אבזור עשירות וחווית נהיגה מלהיבה. לראיה יש בהיסטוריה ארוכת השנים דגמים רבים העונים של ההגדרה הזו במדויק.
אותה הקפדה על כל פרט היא סופר-חשובה לרכב חלומות שמצופנ ממנו לעשות כל נסיעה למפגש של יוקרה ודינאמיות. הסדאן הספורטיבי עושה זאת כבר במבט הראשון בו. זה מתבטא ראשית כל בעיצוב החיצוני אשר ה-CT5 מסמן כיוון חדש בשפה העיצובית של המותג, עיצוב הממנף את היתרונות הטבעיים של פלטפורמת ההנעה האחורית של הרכב. מכל זווית שלא תביטו ברכב, הוא משדר בטחון עצמי, נוכחות ועוצמה – בין השאר בזכות האבולוציה של קווי המרכב הזוויתיים המוכרים של קאדילק ועתה זורמים ומפוסלים יותר.

בסיס הגלגלים הארוך, 294.6 ס"מ לא רק שיוצר חלל פנים נדיב אלא שבעזרת אורך כללי של 492 ס"מ נוצר קנבס גדול עם הרבה מקום למעצבים להתבטא. התוצאה הסופית מרהיבה, כראוי לרכב חלומות אליו שנים רבות נהגים שואפים להגיע. המראה מודרני וחדשני מצד אחד, עם קריצה של פנסי LED מלאים. מצד שני אותו קו פאסט-בק בו קורה C לוקחת את הזמן שלה ויורדת במתינות לאחור כדי ליצור שמשה אחורית משופעת, מכסה תא מטען קצר וסיומת במסיט רוח חצוף. קו מותניים ארוך ורצוף מחבר את הפנסים האחוריים לקדמיים ממש מעל לקו ידיות הדלת שבצבע המרכב. המסר של הסדאן פרימיום השרירי עובר יפה מדפי המפרט ל-CT5 שבחניה.

במרחב הדיגיטלי תמצאו את מערכת מולטימדיה CUE האינטואיטיבית של קאדילק, על מסך 10 אינץ' ברזולוציה גבוהה וכוללת גם ממשקי קארפליי ואנדרואיד אוטו. בין שלל היכולות של המערכת הזו אפשר למנות גם יכולת לחבר שני סלולריים במקביל לממשק בלוטות'.
גם לוח המחוונים דיגיטלי מלא על מסך 12 אינץ' ומציג המון מידע שימושי החל ממחשב דרך, מהירות, סל"ד ועוד. לוח המחוונים משתנה באנימציה מדליקה כשעוברים למצב "ספורט" ומלווה בלוק את השינוי באופן שה-CT5 זז – כי נהיגה היא חוויה. בנוסף הנהג לא חייב להוריד את העיניים מן הכביש. יש תצוגת HUD מצויינת המקרינה מידע חשוב על שמשת הרכב.

מהיר בתנועה
כדי שלסדאן ספורטיבי יהיה כיסוי בפועל ליומרה הוא חייב פלטפורמה מתאימה. במקרה של קאדילק CT5 זו פלטפורמת הנעה אחורית מעוטרת. המנוע ממוקם לפנים, ההנעה אחורית והתליה נעשית על ידי תמוכות מקפרסון double-pivot ייחודיות בחזית – עם יתרונות לפידבק ותקשורת לנהג ושיפור נוחות הנסיעה. מאחור מתלה רב-חיבורי עם 5 זרועות – יוצר את החבילה המושלמת לשליטה הטובה ביותר בתנועת הגלגל ומכאן לאחיזה ונוחות מעולים.

הזמן ל-100 קמ"ש עומד על 6.6 שניות קצרות. זה מושג בעזרת מנוע טורבו בנפח 2.0ל' המפיק 237 כ"ס ו-35.7 קג"מ כבר מ-1,500 סל"ד. הכוח יורד לגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 10 הילוכים ויש כמובן יכולת להעביר הילוכים ידנית ולבחור בין כמה מצבי נהיגה בהם מצב TOUR לנהיגה רגועה, מצב SPORT לקטעים נמרצים וגם מצב CUSTOM שבו אפשר להגדיר פרמטרים שונים ברכב להנאת הנהג.
עוד ראוי לציין מערכת בלימה אלקטרונית "טוס-על-חוט" חכמה מבית BREMBO המצוינת וגם בולמי זעזועים ZF MVS שהם מרובי שסתומים ומסוגלים להתמודד עם ציפיות הנוחות והדינאמיות של הדגם. שתי המערכות האלה לבדן מרימות את חווית הנהיגה לרמה אחרת.

בטיחות חכמה
חבילת הבטיחות נרחבת ומקיפה ביותר. זו כוללת 8 כריות אוויר, התראת התנגשות, בלימת חירום אוטונומית בכל טווחי המהירות מ-4 קמ"ש. התראה על סטיה מנתיב, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים (ותזכורת חביבה ברטט למושב שהרכב לפנים המשיך בנסיעה). בנוסף, תמצאו גם החלפת אורות אוטומטית, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים – תזכורת על ילד במושב האחורי.
אבל יש עוד! מראה פנימית שהיא גם מצלמה עם ZOOM המראה תמונה ללא הפרעה של המתרחש מאחרי הרכב. מצלמות 360 מעלות, סייען חניה אוטומטי, עוגנים למושבי בטיחות לילדים ועוד רשימה ארוכה של אמצעים שכולם נועדו לשמור עליכם.

נהיגה
אחרי חודשים ארוכים שבם נהגנו על SUV למיניהם, להיכנס לסדאן זו חוויה מרעננת. שינוי נקודת המבט על הכביש – לכזו המזכירה עד כמה טובה-יותר מ-SUV יכולה להיות מכונית כביש מהוקצעת. כי האופן שבו ה-CT5 נע על הכביש זה משהו שרק רכב חזק ומדויק יכול לייצר.
תא הנוסעים והנהג מאד נעים לשהייה. בקרת האקלים יעילה מאד ושקטה מאד וכל שצריך זה להציב את הטמפ' הרצויה והיא כבר תדאג לכל השאר. מיקום פתחי האוורור מצויין והמערכת מתמודדת במהירות עם שינוי הטמפ' בחלל הרכב לפי בחירת הנהג. למושב הנהג יש 14 מצבים, זיכרון, חימום ואוורור (מספרים שיש גם אופציה לעיסוי) ובדיעבד טוב שכך מכיוון שנסיעת המבחן התארכה הרבה מעבר למתוכנן. פשוט היה כיף.

בקצב שיוט ה-CT5 זולל את הקילומטרים באופן נעים ומרחף. עם 10 הילוכים תראו בין 1200 ל-1500 סל"ד על השעון והקצב יהיה של כביש 6. בתנאים האלה צריכת הדלק הייתה מעולה והתקרבה ל-15.0 ק"מ לליטר בנסיעה רגועה וגם מוזיקה רגועה ממערכת ה-BOSE על כל 15 הרמקולים שבה.
כשהכביש מתחיל להתקרזל ולחבק את הטופוגרפיה, ה-CT5 מגלה את ה-DNA האמיתי שלו. למנוע יש הרבה כוח זמין על פני טווח מהירות נרחב ביותר. תמיד ימצא ההילוך המתאים למצב והמנוע יהיה בתחום המתוק שלו שנותן כזה BOOST נעים מאחור. בתחום הניהוג הרכב עומד בציפיות עם היגוי במשקל נכון ודיוק רב, הורדת הכוח נהדרת (אפילו שהכביש היה לח מגשם חולף) ותגובות השלדה נכונות ובטוחות בכל התנאים. כך שבהנאה צרופה ו-NVH מעולה, נסיעת המבחן התארכה מ-250 ק"מ לקרוב ל-600 ק"מ אחרי לופ דרומי עמוק בכמה מכבישי הנהיגה השמורים רק למכוניות שיודעות את העבודה. ה-CT5 מביא נוחות ברמה כזו שתגיעו ליעד, או לכביש "ההוא", ערניים, רעננים ומוכנים לדרייב.

מה פחות?
תא המטען מציע נפח של 337 ל'. תפעול מחשב הדרך מהפקדים שעל גלגל ההגה דורש הסתגלות והכרות ארוכה יותר עם הרכב. בנוסף, לבלמים האלקטרוניים יש עוצמת נשיכה חזקה וגם יכולת מינון טובה מאד. התחושה של דוושת הבלם שונה מאד ממה שאנו רגילים וגם זה דורש הסתגלות. זה העתיד.

סיכום
אם הגדרת המשימה היא "סדאן פרמיום ספורטיבית" הביצוע של קאדילק CT5 הוא "בול" מדויק. שפת העיצוב החדשה, נאה מאד, בעלת אפקט הגעה חשוב ומצליחה לחבר מודרניות הייטקיסטית עם רמזים עיצוביים ממורשת קאדילק המפוארת.
בתחום הדינאמי ה-CT5 מבריק. ההתנהלות מהודקת, מדויקת והמנוע מפיק עוצמה נהדרת בכל טווחי המהירות מבלי להיות מפחיד או שינתק את אחיזה הגלגלים האחוריים בתאוצה. מזמן לא דיברנו על "הגה מתקשר" או תגובות שלדה – אבל כאן תמצאו את הכל. את השמחה של נהיגה בכלי דינאמית ומהנה וגם את חווית הנסיעה ברכב מהודר ומבוצע ברמת פרימיום אותנטית. בפרימיום כמו בפרימיום מה שחשוב זה הסיפור וכאן קאדילק חוזרת למורשת ההיסטורית שלה ויוצרת סדאן ביצועים ספורטיבית המגיעה היישר מקוד המקור.
