רוני נאק
הנה נתון מפתיע. טוב, לא מפתיע אם אתה אמריקאי: בעוד שבישראל שוק הטנדרים, קרי איסוזו די מקס, טויוטה היילקס
ודומיהם מצליח לעבור כמה אלפי יחידות בשנה, בעיקר הודות לגופים מוסדיים כגון חברת החשמל, או לסירוגין כל מיני עצמאיים הזקוקים לטנדר, בארה"ב מדובר ברכב נפוץ. כל כך נפוץ, שבקליפורניה נרשם לראשונה שיא מכירות לטנדרים שבמסגרתו מכירותיהם של טנדרים קלים כגון פורד F150 וטויוטה טאקומה (עבורנו מדובר כמובן בטנדרים רגילים, זאת בניגוד לפורד F350, ניסאן טייטאן ודומיהם) עברו לראשונה בהיסטוריה במחצית השנה הראשונה את מכירותיהן של מכוניות משפחתיות רגילות. קיראו זאת שוב: במחצית הראשונה של שנת 2017 מכרו בקליפורניה יותר טנדרים ממכוניות רגילות. אין יור פייס ניסאן מקסימה, הונדה אקורד וכיוצא בזאת.

כך, על פי נתוני משרד התחבורה האמריקאי, במחצית הראשונה של השנה נמכרו בקליפורניה 514,225 טנדרים (כולל רכבי שטח), ביחס ל-512,627 מכירות של מכוניות רגילות. אם משווים את הנתונים הללו לשנה שעברה מגלים שבעוד שמכירות טנדרים עלו ביחס למחצית הראשונה של השנה שעברה ב-8.8%, מכירות מכוניות "רגילות" ירדו ב-10.8%. בפועל, מדובר בפעם הראשונה שדבר כזה מתרחש בקליפורניה.