יום שישי , 11 אפריל 2025
יבואנית שברולט תייבא את הסילבראדו החשמלי בגרסת WT. מה יהיה המחיר? צילום: שברולט

שברולט סילבראדו חשמלי בדרך אלינו

רוני נאק

קבוצת הטנדרים הגדולים עומדת לקבל מכת חשמל רצינית. הגרסה הכל חשמלית של הדגם הנמכר ביותר בקבוצה הזו – שברולט סילבראדו – עתיד להגיע בקרוב ביבוא סדיר של UMI. כך נמסר למערכת "שטח" על ידי גורמים המעורים בנושא. ככזה עשוי הסילבראדו החשמלי ליצור הפרעה של ממש בקבוצה הזו בזכות לא מעט תכונות "טנדריות" שבעלי הכלים הגדולים האלה בהחלט שיוכלו להעריך.

יבואנית שברולט תייבא את הסילבראדו החשמלי בגרסת WT. סוללה של 200 קוט"ש יכולה לספק המון חשמל ליישומי V2L. טווח הנסיעה מעל ל-700 ק"מ. צילום: שברולט

 

יבואנית שברולט מעניקה אחריות יבואן מקיפה של 3 שנים ו-100 אלף ק"מ (8 שנים ו-160 אלף ק"מ על הסוללה), שזה כמעט כפול ממה שמוצע כיום על ידי ערוצי היבוא המקביל ומבטיחה כי המפרט הסופי של הרכב שיגיע לישראל יהיה מעניין במיוחד ושונה.

שברולט סילבראדו החשמלי אינו תרגיל בהסבה לחשמל של הסילבראדו הקלאסי. כלומר, אין כאן שלדת סולם כשהמנועים החשמליים מחליפים את הדיזל V8 המתקתק שכולנו אוהבים. שברולט לא קיצרה פינות ויצרה סילבראדו חשמלי על בסיס פלטפורמה חשמלית ייעודית כשהיא מנצלת את טכנולוגיית הסוללות שהיא בעצמה פיתחה – "אלטיום". אחד היתרונות הבולטים של הסוללות האלה הוא העבודה שלהן בתחום של 800 וולט (כשרוב הרכבים החשמליים הם על 400 וולט). זה מאפשר הספקים גבוהים יותר תוך שמירה על זרם נמוך יחסית ומכאן תעוקת חום מופחתת על כל המערכת החשמלית. יתרון משמעותי נוסף הוא יכולת לקבל טעינה עוצמתית ביותר – בהספק של עד 350 קו"ט מעמדות DC ועד 19.2 קו"ט מעמדות AC. המשמעות היא טעינה מהירה של סוללת ענק עם קיבולת של 200 קוט"ש ועבור הנהג צמצום משמעותי של זמן הטעינה בעמדות הטעינה הציבוריות.

יבואנית שברולט תייבא את הסילבראדו החשמלי בגרסת WT. קוקפיט דיגיטלי מלא, אבזור נוחות רב ומרחב פנימי…אמריקה! צילום: שברולט

 

הכוח מגיע מצמד מנועים חשמליים המפיקים יחדיו 510 כ"ס וכ-84 קג"מ בגרסת WT שתגיע ביבוא הישיר. ההנעה כפולה קבועה עם ניתוב מומנט אלקטרוני. לפי שברולט, הטווח שהסילבראדו החשמלי מקבל בזכות הסוללה הגדולה הזו הוא 724 ק"מ לפי תקן EPA המחמיר. בהחלט מרשים.

החוליות האחרונות בשרשרת ההנעה הם מתלים נפרדים וחישוקי גלגל 18 אינץ' עליהם צמיגים LT מחוזקים ועם דופן גבוהה בחתך 70. גרסת RST מקבלת גם היגוי לכל ארבעת הגלגלים וחישוקי 24 אינץ'. למה? כי הם יכולים.

יבואנית שברולט תייבא את הסילבראדו החשמלי בגרסת WT. כלי עבודה נטענים משקעי 220 וולט המסוגלים לספק עד 7.2 קילו-וואט. צילום: שברולט

 

השם סילבראדו מחייב גם ממדים כבירים שהחשמלי מספק בהחלט – ממדים שהם זהים בשתי הגרסאות המיוצרות, RST ו-WT כאשר האחרונה תגיע אלינו. בסיס הגלגלים הוא 370 ס"מ, האורך הכללי 592 ס"מ, הרוחב ללא מראות הוא 238 ס"מ מרשימים והגובה 198 ס"מ. סרחי העודף קצרים יחסית עם 91 ס"מ לפנים ו-130 ס"מ מאחור. לארגז המטען נפח של 1634ל' ויש גם תא מטען קדמי צנוע עם נפח נוסף של 303 ל'. ביחס לסילבראדו הווי דיוטי ה-WT עם בסיס גלגלים ואורך כללי קצרים יותר. בכל מקרה כדי לנהוג בו נדרש הנהג לרישיון למשאית – C1.

יבואנית שברולט תייבא את הסילבראדו החשמלי בגרסת WT. הארגז יכול לשאת כ-700 ק"ג של מטען או לחילופים לגרור עד 4.5 טונות לפי היצרן. צילום: שברולט

 

הממדים הכבירים מתורגמים לקבינה עם מרחבים עצומים בכל פרמטר. בכל כיוון יש יותר ממטר לרגליים, לראש ולגוף. במקרים מסויימים אפילו מעל 164 ס"מ – לכתפיים במושב הקדמי. עצום. תא הנהג הוא כמובן דיגיטלי מלא עם מסכים בממדים המשתנים בהתאם לגרסת האבזור. יש בורר מצבי נהגיה, מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות רבות.

עם כשר גרירה של כ-4.5 טונות (אם משרד התחבורה יאפשר) – בהחלט שיהיה לסילבארו החשמלי תפקיד בעולם כבד-המשקל של הטנדרים הגדולים. מה יהיה מחירו? שאלה טובה לאור העובדה שסילבראדו דיזל "נהנה" מסטטוס משאית והמחיר מתחיל ב-289 אלפי שקלים. ההערכה היא שהסילבראדו EV יעלה באיזור ה-350/400 אלף שקלים.

 

Check Also

מבחן דרכים יונדאי סנטה פה הייבריד

הדור החמישי של יונדאי סנטה פה נחת בישראל ויצר לא מעט גלים בביצה המקומית. יצאנו לנהיגה בספינת הדגל החדשה של יונדאי בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *