כדי לקלוט את כל מה שיש לטראוורס RS להציע צריך ללכת צעד אחורה. למעשה כמה צעדים אחורה כי באמת מדובר ב-SUV בעל מידות טובות. מקרוב אפשר לראות את סמל RS, את הגריל והחלונות המושחרים, חישוקי הגלגלים הגדולים וצמד המפלטים שמאחור.

כל אחד מהם הא פריט שכל אחד ישמח שיופיע ברכב שלו. אבל רק כשלוקחים כמה צעדים אחורה, מקבלים את התמונה המלאה. הכל מתחבר באופן היוצר רגש, חזית עם עיצוב חדש, פנסי ה-LED הדקים שתוחמים גריל מושחר עם טקסטורה של מכונית שרירים אמריקאית, שילוב צבעים ונגיעות של שחור מבריק ו-מט שיוצרים לשברולט טראוורס הגדול, אופי ספורטיבי ומחודד. כזה שמעלה את הדופק מהתרגשות כשצועדים אליו לפני הנהיגה הכי שגרתית. הישג עיצובי מרשים שהופך SUV גדול ורב-מושבי מהודר-אך-תכליתי לחיה בעלת אופי אחר לגמרי. SUV הראוי לסמל RS על החרטום.

RS בגדול
בין שבעת הגרסאות וחבילות האבזור של שברולט תמצאו את גרסת RS(364,990 שקלים). למי שלא מכיר נספר שלכל SUV של שברולט שעליו תמצאו את צמד האותיות האלה יש צד אפל. לאורך ההיסטוריה הארוכה של שברולט קיצור Rally Sport נועד לסמן חבילת איבזור ספורטיבית אבל לא כל דגם היה ראוי לסימן הזה – רק כאלה חזקים במיוחד ובעלי יכולת יוצאת דופן.

חבילת האבזור הספורטיבית הזו יוצרת לטראוורס מראה ואופי מאד שונה מהמקובל בסגמנט. ספורטיביות מחודדת שלא ניתן לטעות בה. איך שברולט מצליחה לעשות זאת? בעזרת פריטי עיצוב רבים כמו סמלים וכיתובים שחורים, חצאיות שחורות, מסגרות שמשות – שחורות, שמשות צד כהות במיוחד, מראות צד וידיות בצבע המרכב, חישוקי גלגל 20 אינץ' שחורים, גריל שחור, יחידות תאורה LED חדשות (כחלק מעדכון הדגם), צמד מפלטים מאחור. אבל…כיתוב RS אדום תלוי על השבכה הקדמית כמו אות מערכה גאה.
זז כמו RS
RS מסמן גם חווית נהיגה שתגרום לשערות הקטנות שבעורף להזדקף. את הכיסוי הדינאמי למראה הספורטיבי נותן מנוע V6 בנפח 3.6ל'. התפוקה מרשימה ביותר 310 כ"ס ו-36.7 קג"מ בטווח הנרחב שבין 2,800 ל-6,800 סל"ד. כל זה ללא התסבוכת הנוספת שיש במנועי טורבו, המנוע האטמוספרי בטראוורס הוא אגרוף פלדה בכפפת משי. בתנאי נסיעה רגועים פעולתו שקופה ממש, חרישי, זורם וחף מוויברציות. אבל אם מגיעה דרישת כוח מרגל ימין המנוע נושם עמוקות ומזיז 5 מטר ו-18 ס"מ של SUV כביר במהירות מפתיעה. בהקשר הזה חשוב לציין כי הטראוורס , במרבית רמות הגימור, מצויד במערכת צינון-מנוע מחוזקת המתאימה למזג האוויר שלנו וזה בעיקר חשוב למי שמתכנן לגרור עד 2.2 טונות.

הורדת הכוח לגלגלים נעשית באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 9 הילוכים ואפשרות לפיקוד ידני. בגרסאות AWD אפשר לבחור בין הנעה קדמית, הנעה AWD או מצב גרירה. ההנעה הכפולה היא בעלת ערך מוסף רב. במימד הבטיחותי וכמובן אם גוררים.
מערך הבטיחות הנרחב כולל 7 כריות אוויר, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילת פקקים נהדרת, בלימת חירום אוטונומית, בלימת חירום להולכי רגל ורוכבי דו"ג, ניטור שטח מת וכמובן בקרת אחיזה ויציבות, נקודות עיגון למושבי בטיחות לילדים וגם ניטור לחץ אוויר בצמיגים המתריע בפני תקר אפשרי.

ממדים כפקטור של נוחות
על כמה פרמטרים עומדות דרישות הסף של רכב, בוודאי SUV גדול ורב-מושבי, כדי שיהיה באמת נוח. לצד פרמטרים כמו בידוד רעשי רקע ומנוע, נוחות נסיעה "אמריקאית" רכה ומרחפת וכמובן מושבים רחבים ומרווחים ולא נשכח גם בקרת אקלים עוצמתית המטפלת בטמפ' במהירות ויעילות. לצד כל דרישות הסף הלא פשוטות האלה שבהן יש לעמוד נוספת דרישה נוספת למרחב וחלל פנימי. גם בזה הטראוורס מצטיין.

העניין מתחיל עם בסיס גלגלים סופר-ארוך של 307 ס"מ. אורך כללי של 518 ס"מ, רוחב של 199 ס"מ וגובה של 179 ס"מ. בסצינת הרכב הישראלית מדובר על SUV מאד גדול. יש לו אפילו מרווח גחון מכובד של 191 מ"מ המאפשר נסיעה רגועה בכביש משובש או דרכי עפר.

הממדים האלה יוצרים חלל פנימי עצום שבכל פרמטר, נושקים ל-1.0 מטר או עוברים אותו. בין זה מרווח לראש, מרווח לרגליים בכל שורות המושבים. אפילו בשורה השלישית יש יותר מרווח לרגליים מאשר בחלק מהמושבים האחוריים בלא מעט מכוניות פרטיות. כל זה יוצר חלל נוסעים מאד נעים, לא דחוס ובעיקר לא מעייף בנסיעות הארוכות שבהן הטראוורס מצטיין. בגרסת -7 המושבים המצולמת, השורה האמצעית היא של שני מושבי קפטן מאד מהודרים וכמובן מרופדי עוד. בניהם מעבר, מעין מסדרון לשורה השלישית וממעל – גג שמש נפתח.

רבים מרכבי הפנאי בעלי 7 המושבים מקריבים את תא המטען על מזבח המושבים. בין אם זה בחלל הנותר שימושי או באילוצים הנדסיים שיוצרים מדרגה מעצבנת בתא המטען כשהמושבים מקופלים. תקלות מעין אלה אין בטראוורס. עם כל שורות המושבים זקופות, עדיין יישארו 651ל' פנויים למטען שאליהם אפשר להגיע דרך דלת תא מטען חשמלית ענקית. אם תקפלו את השורה השלישית תקבלו משטח טעינה עצום ואחיד. נפלא.

מה פחות?
תא האחסון הנסתר מאחרי מסך המולטימדיה המתרומם. גימיק נחמד. אבל מאבד מקסמו מאד מהר. אותם ממדים העושים את הטראוורס למוביל נוסעים ו-SUV נהדר, מרתיעים למדי כשצריך למצא חניה בעיר. לזה מתווספות מראות צד שלטעמי לא מקנות שדה ראיה רחב מספיק (אם כי מצוידות בהתראת שטח מת).
אם בכל זאת יורדים מהכביש הסלול, חשוב לזכור ולשמור על החרטום שחלקו הקדמי-תחתון עשוי לפגוש את הקרקע.

סיכום
אם אתם מחפשים "סופר קרוזר" שיהיה מאד נוח למרחקים ארוכים ויוכל לקחת את כל המשפחה על ציודה בקלות לכל יעד. שברולט טראוורס הוא פתרון מצויין. באופן מפתיע אפילו צריכת הדלק שלו, בנסיעה בינעירונית מאד סבירה ועומדת על 10.5 ק"מ לליטר בתנאי מבחן על כבישי ישראל. ככזה הוא בהחלט ראוי לעמוד בראש הפירמידה.

תוכן מקודם