יום רביעי , 16 אפריל 2025
הממשל בסין מכפיל את הזיכוי בתכנית הגריטה במטרה לתמרץ את מכירות החשמליות במדינה. צילום:LiAUTO

סין גורטת גם רכב חשמלי

רוני נאק

הממשל הסיני ממשיך לחפש דרכים יצירתיות להגביר את דרישת הציבור הסיני לרכב חשמלי. וכמו תמיד כשממשל מתערב בכוחות השוק (כל ממשל) זה עולה בכספים של משלמי המיסים עצמם.

אתמול ה-2 לאוגוסט, דווחה התקשורת בסין על כך שהממשל מאיץ את תכנית הגריטה וכי היא תכפיל את הסובסידיה לכמעט 3,000 דולרים למי שירצה לגרוט את רכב הבעירה הפנימית שלו ברכב חשמלי חדש. יש לזה תנאי מקדים אחד – שרכב הבעירה הפנימית הוא מיושן ולא עומד בתקנות זיהום האוויר הנוכחיות (שבסין הן דומות ליורו 4 – אצלנו אנו לקראת יורו 7).

דגמי הדור הראשון של החשמליות בסין – מלפני 2018 – גם הן זכאיות לגריטה. מה הם יעשו שם עם כל הסוללות הישנות? צילום:BYD

 

החלק המעניין באירוע הזה הוא שגם בעלים של רכב חשמלי ישן – אשר עלה על כבישי סין לפני אפריל 2018 גם הוא יהיה זכאי לתכנית הגריטה הנדיבה גם אם הוא מחליף לרכב בעירה פנימית בנפח מנוע קטן מ-2.0ל'.

זהו צעד שנועד לתת דחיפה ליצרניות הסיניות שמכירותיהן ירדו באופן עקבי בחודשים האחרונים והן נאבקות לשרוד בעיצומה של מלחמת מחירים המכרסמת ברווחיות וזו שכבר גרמה לחלשות (פיננסית) שבהן לפשוט רגל. זו אחת הסיבות שרבות מנסות לפרוץ לשוקי המערב ולייצא מחוץ לסין אלא ששם הן נתקלות עתה בחומת מכסים החוסמת את השוק האמריקאי הגדול ושורת מכסים חדשה המקשה גם את החדירה לשוק האירופאי – זאת למרות עוד תמריצים מהממשל הסיני המתגמל באלפי דולרים את היצרניות עבור כל רכב המיוצא מהמדינה.

Check Also

מבחן אופניים: סנטה קרוז הקלר SL

סנטה קרוז הקלר SL. עם גוון סגול עמוק ומנוע חשמלי קל משקל – האם אלו האופניים החשמליים המאוזנים ביותר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *