רוני נאק
פריזבי, החלה היום לשווק את הדור החדש – השלישי במספר – של דאצ'יה דאסטר. הפעם כשהוא זונח את מנוע הדיזל לטובת שתי מערכות הנעה היברידיות חדשות. 140 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית והנעה קדמית וגם 130 כ"ס עם תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים והנעה כפולה.

דאצ'יה דאסטר החדש מקבל את הלוק המותגי החדש ועם עיצוב חיצוני דינמי יותר עם פנסי LED ראשיים בחתימת צורת Y. העיצוב החיצוני של הדאסטר החדש מציג מראה קשוח ובולט יותר, עם קווים מודרניים ודינמיים. בנוסף, הרכב עושה שימוש בחומרים ממוחזרים, כמו פלסטיק Starkle חדשני הניתן למיחזור (שבעצמו מיוצר מ-20% חומרים ממוחזרים), המשולב בעיצוב החיצוני של הרכב.
הפנים כל חדש ודיגיטלי מלא. מסך מולטימדיה 10 אינץ' במיקום גבוה ועם תמיכה בקארפליי ואנדרואיד אלחוטיים. המרחב הפנימי עשוי מחומרים איכותיים יותר ומרושם ראשוני מדובר בתא שכבר אינו ספרטני או בסיסי אלא בעל אופי ייחודי. בהחלט שיפור של רושם האיכות של הרכב.

פיצ'ר מגניב מכונה YOUCLIP שהן בעצם נקודות עגינה המפוזרות במיקומים אסטרטגיים ברכב ומאפשרות באמצעות תושבות ייעודיות להתקין באופן נוח ומהיר מכשירים סלולאריים, טבלטים, מחזיקי ספלים ועוד אבזור מקורי מבית דאצ'יה.
בתחום הבטיחות לדאצ'יה דאסטר החדש מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות ובהן תיקון סטיה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו"ג, מצלמת 360 וחיישני חניה ועוד.
בתחום ההנעה יש בהיצע שתי יחידות היברידיות. הראשונה בנפח 1.6ל' ומספקת 140 כ"ס ו-15.1 קג"מ. תיבת הילוכים אוטומטית והנעה קדמית בלבד. לפי היבואנית צריכת הדלק עומדת על 5.0ל' ל-100 ק"מ. מערכת ההנעה השניה היא טורבו בנזין 1.2ל' עם 3 ציל' ומערכת היברידית קלה. התפוקה עומדת על 130 כ"ס ועם נתון מומנט מעניין של 23.5 קג"מ. המנוע הזה זוכה לתיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים והנעה כפולה. בקונפיגורציה הזו צריכת הדלק הרשמית היא 5.5 ל' ל-100 ק"מ לגרסת הנעה קדמית ו-6.0ל' ל-100 ק"מ לגרסת ההנעה הכפולה. אגב, הגרסאות הידניות יכולות לגרור עד 1,500 ק"ג בעוד שהגרסה האוטומטית מוגבלת ל-750 ק"ג (בשני המקרים לנגררים עם בלמים).

מערכת ההנעה הכפולה מאפשרת מעבר בין כמה מצבי ניהול לפי סוג השטח (שלג, בוץ/חול, סלעים) – או מצב אוטומטי. זה יאפשר למצות את מרווח הגחון של 21.7 ס"מ וזוויות גישה ונטישה טובות מבעבר של מעל ל-30 מעלות בשתי הקצוות. מערכת המוליטמדיה תציג מידע על זוויות ושיפועי צד בתפריט השטח. בנוסף, כך הבטיחו אנשי פריזבי במצגת לעיתונות, יש היצע של מיגונים ואבזור שטח נוסף משני ספקים ישראלים ומובילים בתחומם.
בהיצע שלוש גרסאות אבזור ועם שילובי מנוע והנעה שונים מקבלים את הטבלה הבאה:
מחיר כולל מע"מ | |
DUSTER TCe 130 2X4 EXPRESSION | 139,990 |
DUSTER TCe 130 4X4 EXPRESSION | 155,990 |
DUSTER TCe 130 4X4 EXTREME | 169,990 |
DUSTER Hybrid 140 EXPRESSION | 155,990 |
DUSTER Hybrid 140 JOURNEY | 169,990 |
DUSTER Hybrid 140 EXTREME | 171,990 |