יום חמישי , 27 פברואר 2025
דאצ'יה דאסטר היברידי ואוטומטי. האם הפעם רב המכר באירופה יהיה כזה גם בישראל? צילום: דאצ'יה

דאצ'יה דאסטר הייבריד החל ב-139,990 שקלים

רוני נאק

פריזבי, החלה היום לשווק את הדור החדש – השלישי במספר – של דאצ'יה דאסטר. הפעם כשהוא זונח את מנוע הדיזל לטובת שתי מערכות הנעה היברידיות חדשות. 140 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית והנעה קדמית וגם 130 כ"ס עם תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים והנעה כפולה.

דאצ'יה דאסטר היברידי ואוטומטי. יביא בשורת מחיר לקבוצת C-SUV צילום: דאצ'יה

 

דאצ'יה דאסטר החדש מקבל את הלוק המותגי החדש ועם עיצוב חיצוני דינמי יותר עם פנסי LED ראשיים בחתימת צורת  Y. העיצוב החיצוני של הדאסטר החדש מציג מראה קשוח ובולט יותר, עם קווים מודרניים ודינמיים. בנוסף, הרכב עושה שימוש בחומרים ממוחזרים, כמו פלסטיק Starkle   חדשני הניתן למיחזור (שבעצמו מיוצר מ-20% חומרים ממוחזרים), המשולב בעיצוב החיצוני של הרכב.

הפנים כל חדש ודיגיטלי מלא. מסך מולטימדיה 10 אינץ' במיקום גבוה ועם תמיכה בקארפליי ואנדרואיד אלחוטיים. המרחב הפנימי עשוי מחומרים איכותיים יותר ומרושם ראשוני מדובר בתא שכבר אינו ספרטני או בסיסי אלא בעל אופי ייחודי. בהחלט שיפור של רושם האיכות של הרכב.

דאצ'יה דאסטר היברידי ואוטומטי. קוקפיט דיגיטלי, ממשקים אלחוטיים חומרים מוקשחים והעיצוב משקף זאת. צילוום: דאצ'יה

 

פיצ'ר מגניב מכונה YOUCLIP שהן בעצם נקודות עגינה המפוזרות במיקומים אסטרטגיים ברכב ומאפשרות באמצעות תושבות ייעודיות להתקין באופן נוח ומהיר מכשירים סלולאריים, טבלטים, מחזיקי ספלים ועוד אבזור מקורי מבית דאצ'יה.

בתחום הבטיחות לדאצ'יה דאסטר החדש מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות ובהן תיקון סטיה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו"ג, מצלמת 360 וחיישני חניה ועוד.

בתחום ההנעה יש בהיצע שתי יחידות היברידיות. הראשונה בנפח 1.6ל' ומספקת 140 כ"ס ו-15.1 קג"מ. תיבת הילוכים אוטומטית והנעה קדמית בלבד. לפי היבואנית צריכת הדלק עומדת על 5.0ל' ל-100 ק"מ. מערכת ההנעה השניה היא טורבו בנזין 1.2ל' עם 3 ציל' ומערכת היברידית קלה. התפוקה עומדת על 130 כ"ס ועם נתון מומנט מעניין של 23.5 קג"מ. המנוע הזה זוכה לתיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים והנעה כפולה. בקונפיגורציה הזו צריכת הדלק הרשמית היא 5.5 ל' ל-100 ק"מ לגרסת הנעה קדמית ו-6.0ל' ל-100 ק"מ לגרסת ההנעה הכפולה. אגב, הגרסאות הידניות יכולות לגרור עד 1,500 ק"ג בעוד שהגרסה האוטומטית מוגבלת ל-750 ק"ג (בשני המקרים לנגררים עם בלמים).

דאצ'יה דאסטר היברידי ואוטומטי. נפח של עד 472ל' וגלגל חילופי בגודל מלא. צילוום: דאצ'יה

מערכת ההנעה הכפולה מאפשרת מעבר בין כמה מצבי ניהול לפי סוג השטח (שלג, בוץ/חול, סלעים) – או מצב אוטומטי. זה יאפשר למצות את מרווח הגחון של 21.7 ס"מ וזוויות גישה ונטישה טובות מבעבר של מעל ל-30 מעלות בשתי הקצוות. מערכת המוליטמדיה תציג מידע על זוויות ושיפועי צד בתפריט השטח. בנוסף, כך הבטיחו אנשי פריזבי במצגת לעיתונות, יש היצע של מיגונים ואבזור שטח נוסף משני ספקים ישראלים ומובילים בתחומם.

בהיצע שלוש גרסאות אבזור ועם שילובי מנוע והנעה שונים מקבלים את הטבלה הבאה:

 

  מחיר כולל מע"מ
DUSTER TCe 130 2X4 EXPRESSION 139,990
DUSTER TCe 130 4X4 EXPRESSION 155,990
DUSTER TCe 130 4X4 EXTREME 169,990
DUSTER Hybrid 140 EXPRESSION 155,990
DUSTER Hybrid 140 JOURNEY 169,990
DUSTER Hybrid 140 EXTREME 171,990

 

Check Also

מבחן דרכים מאקסוס מיפה 7

פר מושב מדובר במיניוואן המשתלם ביותר בישראל. מאקסוס מיפה 7 מציע טווח שימושי, אבזור מרשים וביצוע לא רע בכלל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *