יום רביעי , 14 אוגוסט 2024
מהדורת טקסס מיוחדת של דודג' ראם. צילום: דודג'
מהדורת טקסס מיוחדת של דודג' ראם. צילום: דודג'

דודג' ראם טקסני

תומר הדר

דודג' ראם נחשב בישראל לאחיהם הפחות בולט של שברולט סילבראדו ופורד F350. אולי זה בגלל העובדה שהוא היחיד בחבורה שאינו מצויד במנוע V8 אימתני, אלא ביחידת 6 צילינדרים בטור של קאמינס, שפשוט מתעקשת לצבור מיליוני קילומטרים בדיוק כפי שבקאמינס רצו – ואולי זה בגלל שלדודג' יש שני סרנים חיים מאסיביים, מתכון בטוח ליכולת שטח ופחות ליכולת כביש, אך בארה"ב הראם זוכה לסטטוס של רכב קאלט, מה שגורר כמובן שפע של גרסאות מיוחדות.

מהדורת טקסס מיוחדת של דודג' ראם. צילום: דודג'
מהדורת טקסס מיוחדת של דודג' ראם. צילום: דודג'

האחרונה שבהן מיועדת לתושבי טקסס (אה? איזו הפתעה, טנדר לתושבי טקסס) ונקראת "ראם לראמי לונגהורן", סוג של מחווה למגדלי הבקר של טקסס. הראם לראמי לונגהורן מצויד כמובן קודם כל בסמלים חיצוניים מיוחדים ובולטים שמדגישים את היותו לראמי לונגהורן ולא סתם ראם. חלק המרכב החיצוני צבוע למטה בצביעה דו גוונית וחישוקי האלומיניום (המוברש) נעים בין קוטר 18 אינץ' ל-20 אינץ' בהתאם לגרסה. בפנים, במקום שעון "רגיל" מצויד הלונגהורן במושבי עור מיוחדים בגוון בז' הכוללים מנגנון איוורור ל..ישבן. אך זה לא העיקר. העיקר הוא המנוע: הלונגהורן מצויד במנוע V8, המי כמובן בנפח 6.4 ליטרים. הבולמים הם בילשטיינים וההנעה כמובן כפולה.

מהדורת טקסס מיוחדת של דודג' ראם. צילום: דודג'
מהדורת טקסס מיוחדת של דודג' ראם. צילום: דודג'

Check Also

דגמי יונדאי ממשיכים לגרוף פרסים

שישה פרסים שהוענקו על ידי המגזין היוקרתי NEWSWEEK מסמנים את יונדאי איוניק 5, איוניק 6 ואת האלנטרה הייבריד כבחירות הטובות ביותר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twenty + five =