רוני נאק
לובינסקי יבואנית מותג היוקרה DS החלה לשווק את ה-DS7 המעודכן בישראל. רכב הפנאי המהודר בעל נופך אומנותי ושואב השראה מעולמות העלית של מותגי העל הצרפתיים, עבר עדכון חזותי וטכנולוגי מקיף.
הרכב המרשים משווק בשלוש גרסאות הנעה, כולן פלאג-אין היברידיות, עם תפוקה של 225, 300 ולראשונה, גרסה ספורטיבית חזקה המפיקה 360 כ"ס. בכל הגרסאות תמצאו סוללה בקיבולת של 14.2 קוט"ש המאפשרת נסיעה חשמלית לטווח שבין 58 ל-66 קילומטרים.

במסגרת העדכון יצרה DS עיצוב חדש לחזית ולירכתיים – עם קווים חדים, מודגשים ודינאמיים יותר. חתימת אור חדשה הודות לשימוש ביחידות תאורת חזית ותאורת יום חדשות, יוצרים ל-DS7 הבעה חדשה, מודרנית ויוקרתית. יחידות התאורה הראשיות בחזית כוללות כעת את טכנולוגיית ה-PIXEL LED VISION 3.0 העדכנית ביותר ובעיצוב דק וחד מבעבר.
בתוך תא הנהג המעוצב תמצאו מסך מגע בגודל 12 אינץ' ברזולוציה גבוהה להפעלת ממשק אדם-מכונה הכולל גם ניווט מקורי ועדכוני תנועה בזמן אמת. התפעול בעברית. מסך בגודל 12.3 אינץ' המתפקד כלוח מחוונים עם תצוגות מתחלפות לבחירה והתאמה אישית. בנוסף בחלק מהגרסאות מצויד ה-DS7 במערכת מתלים אקטיבית, מערכת לראיית לילה וגם סריקת פני נהג בזמן אמת.
שלוש יחידות הנעה פלאג-אין-היברידיות (PHEV) מצוידות בסוללת ליתיום בקיבולת של 14.2 קוט"ש לעומת 13.2 בדגם היוצא. זמן הטעינה לסוללה זו עומד על כשעתיים (מעמדה תלת פאזית 32 אמפר, 7.4 קילוואט) או כ-7 שעות משקע כוח תעשייתי ביתי (2.3 קילוואט, 10 אמפר).

הגרסה הראשונה מספקת 225 כ"ס ו-36.7 קג"מבשידוך לתיבת ה-8 הילוכים האוטומטית מבית AISIN, תאיץ גרסה זו מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8.9 שניותלמהירות מרבית של 225 קמ"ש. צריכת דלק משולבת של 1.3 ליטר ל-100 ק"מ בשקלול חשמל ובנזין. בגרסה זו, עומד טווח הנסיעה החשמלי על 66 ק"מ לפי תקן WLTP (רמת זיהום 1).

בגרסה השניה, ההספק עולה ל- 300 כ"ס ו-53 קג"מ שמקורם בשלושה מנועים. שני מנועים חשמליים המייצרים הנעה כפולה. גרסה זו תגיע ל-100 קמ"ש תוך 5.9 שניות ולמהירות מרבית של 235 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת בגרסה זו עומדת על 1.2 ליטר ל-100 ק"מ וטווח הנסיעה החשמלי על 66 ק"מ לפי תקן WLTP (רמת זיהום 1).

בגרסה החזקה ביותר של ה-DS7 E-TENSE ההספק עולה ל-360 כ"ס משולבים ובהתאם לך חוזקו מערכות הרכב כדי להתמודד עם התפוקה הגבוהה. ל-100 קמ"ש תגיעו תוך 5.6 שניות בלבד, ולמהירות מרבית של 235 קמ"ש עם צריכת דלק של 1.8 ליטר ל-100 ק"מ בשקלול חשמל ובנזין (רמת זיהום 2). בגרסה זו, עומד טווח הנסיעה החשמלי על 58 ק"מ (WLTP).
גרסת ה-360 כ"ס תוכננה על ידי מחלקת הספורט של החברה – DS PERFORMANCE והיא מכוילת לנהיגה ספורטיבית והדוקה יותר באמצעות הנמכת מתלים של 15 מ"מ, מפשק המתלים רחב יותר ב-24 מ"מ מלפנים ו-10 מ"מ מאחור, והבלמים הקדמיים מוגדלים עם 380 מ"מ, צמיגי מישלן פילוט ספורט ותגי DS Performance.

כל גרסאות ה-DS7 E-TENSE המחודש נהנות מממשוק מלא לאפליקציית MyDS המספקת מידע נרחב אודות השימוש ברכב, צריכת האנרגיה, קביעת הניווט, הפעלת מערכת המיזוג ברכב במועד שנקבע מראש לפני התחלת הנסיעה ועוד.
מחירים:
- DS7 E-TENSE 225 כ"ס RIVOLI – 339,990 שקל
- DS7 E-TENSE 300 כ"ס RIVOLI – 394,990 שקל
- DS7 E-TENSE 360 כ"ס RIVOLI – 429,990 שקל
ה-DS7 E-TENSE המחודש משווק בישראל עם אחריות 3 שנים או 100,000 ק"מ על מערכות הרכב וכן אחריות של 8 שנים או 160,000 ק"מ על הסוללה.