רוני נאק
סצינת הפוד טראקס פושטת בישראל במקומות רבים. החל מיזמים צעירים שמנסים לעשות לעצמם שם ועד שפים מוכרים שמנסים למצא דרכים חדשות להרחיב את העיסוקים שלהם ולאתגר עצמם בתחום חדש ובעיקר אופנתי. המשותף לכולם: פוד טראק שלרוב החל חייו כמסחרית פשוטה לפני די הרבה שנים ואחרי שיפוץ מסיבי ויקר (כי המראה של הפוד טראק חשוב מאד) עבר הסבה למטבח נייד. ועדיין אצל כולם יש מנועי בנזין או דיזל – מיושנים, גדולי נפח, בזבזני דלק ויקרים מאד לאחזקה.

חברה מקולוראדו בשם Lightning Systems המתמחה ביצור של מערכות הנעה חשמליות לתחום התובלה – הודיעה לפני כמה ימים כי היא מתחילה לשווק מערכת הנעה חשמלית חדשה לתחום המשלוחים ועולם הפוד טראק. הרכב שבמרכז ההסבה הוא פורד F 59 – מסחרית נפוצה מאד בציי רכב גדולים ובתחום המזון (דומה למדי לגרומן ששווקו פעם אצלנו).

למערכת ההנעה החשמלית של לייטנינג 241 כוחות סוס ו-107 קג"מ. כאשר הכוח מגיע מאופציה של שתי סוללות: 96 או 128 קוו"ש – לטווחים של 80 או 110 מייל בהתאמה. זמני הטעינה מעמדת DC עומדים על פי היצרן בכשעתיים. למערכת ההנעה 5 שנות אחריות או 60,000 מייל והשירות יינתן בארה"ב במרכזי השירות הרגילים של פורד. זה המקום לציין כי במדינות רבות בארה"ב יש תמריצים לרכישת כלי רכב חשמליים. אלו יכולים להגיע במקרים מסוימים לזיכויים נכבדים למדי במס הכנסה.

מחברת לייטנינג נמסר בהודעתה כי הם מסוגלים גם להסב פוד טארק ישנים ומזהמים לחשמל. משהו שבהחלט יכול לצמצם מאד את ההוצאות של הפעלת עסק. החברה לא מסרה האם מערכת החשמל שלה מסוגלת גם להפעיל את המטבח וכן לא את העלויות.