אופניים חשמליים – יש; מכונית חשמלית – יש; אוטובוס, משאית, אופנוע ורכבת חשמלית יש, אז למה שלא יהיה אולטרלייט חשמלי? אז אחרי מאמצים ממושכים של פיתוח ותקינה ברחבי העולם, מוציאה חברת גרין ווינג אינטרנשיונל (GWI) את האולטרלייט (באירופה: מיקרולייט) החשמלי הראשון שלה, eSpyer, למכירה בעולם. חברת GWI היא חברה מקליפורניה, ארה"ב, שנולדה ממומחית סינית לייצור מערכות חשמליות בשם Yuneec.

GWI eSpyder הוא אחד המטוסים החשמליים המסחריים הראשונים בעולם שבאמת מתכוון להימכר בכמויות ראויות. ה-eSpyder מצויד במערכת הנעה חשמלית מבית Yuneec, עם הספק של 24 קילוואט (32 כ"ס) שמחובר למדחף בקוטר 65 אינץ'. מהירות ההזדקרות של ה-eSpyder עומדת על 27 קשר ומהירות השיוט המרבית עומדת על 59 קשרים.
במנוע החשמלי תומכת ערכת סוללות ליתיום שמכילה 13 קוט"ש לשימוש המנוע. טעינה מלאה של ערכת הסוללות נמשכת בין שעתיים לשלוש והיא מספקת שעה עד שעה וחצי של טיסה.GWI eSpyder יימכר בארה"ב כקיט לבנייה עצמית בכ-40 אלף דולר (כ-142 אלף שקלים) ובאירופה הוא יימכר מוכן לתעופה בכ-35,000 אירו (כ-165 אלף שקלים).

מטוס חשמלי חוסך לא מעט מכאב הראש והעלויות הכרוכות בתפעול מטוס עם מנוע בעירה פנימית. במטוס חשמלי כמו GWI eSpyder אין צורך לחמם את המנוע, אין החלפות שמנים, רעש מנוע חזק או דלק שנשרף. חסרונותיו, בשלב זה, נמצאים בטווח הטיסה והשהות באוויר ובמשך הזמן הנדרש לטעינה, הארוך משמעותית ממשך הזמן של תדלוק מטוס.