רוני נאק
לפי מקורות רשמיים באירופה, עלו שם על הכביש 450,200 (נתוני JATO) כלי רכב היברידיים במחצית הראשונה של שנת 2018. זו עליה מטאורית של 31% ביחס לחצי הראשון של שנת 2017 – העלייה חלה, בין השאר, גם בשל כניסה חדשה של דגמים וגרסאות היברידיות ו- PHEV הנטענים גם משקע החשמל. ההיצע הגדול יותר של כלי רכב בעלי הנעה היברידית מתחיל ממותגי הפרימיום והיוקרה ועד ל-קיה ביותר. חלק מאותם דגמים וגרסאות צפויים להגיע בהמשך גם אלינו. האם גם בישראל נראה כזה זינוק של מכירות היברידיות? זאת, אחרי ששוק היוקרה אצלנו הוכיח ש-PHEV הוא מאד אטרקטיבי (ומיד קיבל "מס יוקרה" על היברידיות מעל 300 אלף שקלים) וכשהרכב הנמכר ביותר בישראל הוא יונדאי איוניק היברידית.

ובנושא אחר – הנה תיאוריית קונספירציה לסופ"ש. האם בעקבות הדיווח של יונדאי כי צריכת החלפים פחתה ב-50% מאז שהחלו לשווק מכוניות בעלות בלימה אוטונומית (מערכת בטיחות מקורית הבולמת עצמאית את הרכב אם מזהה מכשול בתנאים מסוימים) – יש כאלו שעדיין בוחרים שלא להביא מערכות בטיחות מקוריות דומות כדי שלא לפגוע במכירות החלפים הרווחיות?