יום שלישי , 16 יולי 2024
מבחני ריסוק חדשים מאזדה
Euro NCAP מקשיחה את מבחני הריסוק - לטובתכם. צילום: NCAP

Euro NCAP מעדכנת את דירוג הבטיחות

רוני נאק

Euro NCAP הודיעה היום – 20 למאי 2020  –  על העדכון הדו שנתי של אופן דירוג הכוכבים במבחני הריסוק והבטיחות שהיא מבצעת. השנה יתווספו מבחנים חדשים אשר נועדו לבחון את השרידות של נוסעי הרכב, שיפור ההגנה אחרי תאונה (חילוץ) והערכה של מערכות בטיחות אקטיביות חדשות ומעודכנות.

בנוסף, יהיה מבחן של פגיעה במחסום נע – אשר מחליף מבחן של פגיעה חלקית בגוף נייח ורך בו השתמשה NCAP מזה 23 שנים. המבחן החדש לא רק שיבחן את ההשפעה של התאונה על הנוסעים אלא גם כיצד מבנה הרכב עצמו עשוי לגרום לפגיעה בנוסעי הרכב הנפגע. במקביל התכנית מתחילה להשתמש בדור חדש של בובות ריסוק.

תעלה החשיבות של פגיעות צד – כולל האינטראקציה בין גוף הנהג לזה של הנוסע שלידו וכן את היעילות של כריות צד/אמצע חדשות.


בתחום מערכות הבטיחות האקטיביות, הוסיפו NCAP תרחישים חדשים כדי לאתגר את מערכות הבלימה האוטונומית – למשל בנסיעה לאחור ותוך כדי פניה. וכן בחינה ראשונה של מערכות ניטור עייפות נהג שונות שכבר מוצעות בדגמים רבים גם בישראל.

מימד חדש לדירוג הבטיחות פותח יחד עם כוחות חילוץ וכיבוי ונועד לדרג את הבטיחות לאחר תאונה. כך למשל ייבדק דיוק ונכונות המידע הנמסר למחלצים, קלות החילוץ ופונקציות מתקדמות של ECALL – חייגן החירום שעוד לא פעיל אצלנו.

ההשפעה של הפרמטרים החדשים האלה על דירוג הכוכבים עשוי להיות, במקרים מסוימים, דרמטי למדי. לפיכך רוכש הרכב החכם ישים לב לדירוגי הבטיחות הישנים יותר ביחס לנוכחי שעומד להיות ממש קשוח – לבריאות!

Check Also

ג'ילי משקיעה במנועי בעירה פנימית

ענקית הנפט אראמקו משקיעה כמיליארד דולרים במיזם משותף ל-ג'ילי הסינית ולרנו במפעל ליצור מנועי בעירה פנימית ותיבות הילוכים לדור הבא של כלי הרכב. עד 5 מיליון מנועים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × 2 =