רוני נאק
אנליסטים של HSBC צופים כי המחירים הגבוהים, כתוצאה מנדירות וקשיי הפקה, של ליתיום וקובלט יגרמו להאטה של הצמיחה במכירות בכלי רכב חשמליים בשנים הבאות. כתוצאה מזה נתח השוק העולמי של כלי הרכב החשמליים – בשנת 2025 – יהיה קטן מהתחזית של 10.5% וצפוי להיות רק כ-9%. מי עשוי להרוויח מזה? הדגמים ההיברידיים וה-PHEV שלפי אותם אנליסטים יתפשו כ-5.5% לעומת התחזית של 2.4%.

"מחירי ליתיום וקובלט גבוהים – אבל גם אספקה מוגבלת ודרישה קטנה מהצפוי למכוניות חשמליות לטובת היברידיות פלאג-אין בטווח הקרוב והבינוני ביחס. זאת ביחס לתחזיות הראשונות" כך נמסר מ-HSBC
עוד ידעו לספר האנליסטים כי נקודת המפנה לאימוץ נרחב של מכוניות 100% חשמליות – לדעתם – תהיה בשנת 2020 כאשר תתרחש ירידה משמעותית בעלויות המצברים ויצרני הרכב יחלו למכור דגמים חשמליים בנפחי יצור גדולים.
האם זה הזמן להשקיע בחברות הכורות את חומרי הגלם האלו? אולי.