יום שלישי , 16 יולי 2024
לא רק הרץ ו-SIXT גם נהגים פרטיים רבים חושבים לחזור לרכב בנזין. צילום: רונן טופלברג

40% מהאמריקאים שעברו לרכב חשמלי מתחרטים

רוני נאק

כשיש הייפ וסחף, לא תמיד הפעולות רציונאליות. זה קורה לכולנו כצרכנים כל הזמן. למשל קרוקס או ספינרים. למה קונים? כי כולם קונים, בטח אם זה שמוליק מעשן הסיגרים, איילה מחזיקת המניות באנבידיה או טל שתמיד הסתכלנו עליו מלמעלה. לכולם יש רכב חשמלי אז לי לא יהיה?!

זה בדיוק מה שמגלה סקר עולמי של McKinsey&Co החושף כי רבים מאלו שמיהרו ורכשו רכב חשמלי – למעשה 4 מתוך עשרה – חושבים ברצינות לחזור לרכב עם מנוע בעירה פנימית. המניע העיקרי לכך, לפי הסקר, הוא בין השאר חששות לגבי טעינה (ביתית, ציבורית וחרדת טווח) שבעלי הרכבים החשמליים לא מוצאים להם מזור. אז כנראה שלא רק ענקיות השכרת הרכב הרץ ו-SIXT מתחרטות.

יונדאי קונה הייבריד. זינוק בביקוש העולמי לדגמים היברידיים. צילום: רוני נאק

 

ברמה העולמית (לא כולל סין ששם הנהגים עושים מה שהממשל מורה) 29% מהנהגים שוקלים לחזור לרכב בעירה פנימית ואילו ספציפית בארה"ב 40% רוצים לחזור לבעירה הפנימית. נתון עוד יותר מעניין הוא ש-21% מהנהגים לא מעוניינים כלל לעבור לרכב חשמלי. לא עכשיו, לא מחר ולא בכלל.

הסקר כלל 30,000 נשאלים ב-15 מדינות חופשיות, שיחד מרכיבים 80% משוק הרכב העולמי. לצד זאת יש נכונות ופתיחות רבה יותר לכלי רכב מחושמלים, כלומר פלאג-אין הייבריד. וכ-38% מנהגים שלא נוהגים כרגע ברכב חשמלי אמרו שהם מצפים כי הרכב הבא שלהם יהיה פלאג-אין או חשמלי מלא.

יש מליוני נהגים ברחבי העולם ללא גישה לתשתית טעינה. צילום: טויוטה

 

אלא שדבר אחד הסקר המעניין לא מגלה. מי שירצה להחליף את הרכב החשמלי שלו יצטרך להכניס את היד עמוק עמוק לכיס. ירידת הערך הקיצונית של רכב חשמלי וחוסר החשק של סוחרי הרכב לקחת את המכוניות האלה בטרייד אין (במחיר הוגן למוכר) יעשה את השדרוג מרכב חשמלי להיברידי יקר יותר מתמיד. גם אם הבונבוניירה רק בת שנתיים/שלוש.

 

Check Also

ג'ילי משקיעה במנועי בעירה פנימית

ענקית הנפט אראמקו משקיעה כמיליארד דולרים במיזם משותף ל-ג'ילי הסינית ולרנו במפעל ליצור מנועי בעירה פנימית ותיבות הילוכים לדור הבא של כלי הרכב. עד 5 מיליון מנועים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fifteen − 5 =