רוני נאק
מעטים הם הדברים שמגניבים כמו מכונית קלאסית בעלת יכולת מודרנית, כזו שתחת מכסה המנוע שלה נחבאים מכלולים מוזרקים, נעולים ובעיקר חזקים, המחליפים את מה שהיצרן החליט שהוא שיא הטכנולוגיה נכון ללפני 30 שנים.
ומעטים הם רכבי השטח שגם כיום ניתן לומר עליהם שיקבלו באהבה מכלולים מודרניים ועדיין ישמרו על בסיס איתן וטוב. ובשטח מדובר כבר ברכבים מעטים מאוד, ראו ערך לנד קרוזר FJ, הלנד קרוזר המקורי. וכאשר עסקינן בשיפור ושדרוג של FJ, השם הראשון שעולה בתודעה הוא החברה הנושאת את שמו של הקרוזר: FJ COMPANY.

זו מיהרה להציג בתערוכת SEMA את פרשנותה האחרונה ללנד קרוזר ישן – מודרני. מדובר ב- FJ קלאסי שב DNA שלו הושתלו בקפידה מכלולים של טויוטה פוראנר שעבור מי שאינו מכיר, הוא רכב שטח אמיתי המשווק בין היתר בארה"ב וחולק אי אלו מכלולים עם הפראדו המקומי.

ראשית, מנוע הבנזין 6V של טויוטה פוראנר, מפיק במקור כ-280 כוחות סוס מארבעה ליטרים מצא עצמו בין רגלי השלדה של הקרוזר הקשיש. הודות לניהול מנוע משופר, ההספק עלה קלות, מה שהצריך הסבה קפדנית של מערכת הבלימה לארבעה דיסקים, שנתרמו גם הם על ידי טויוטה פוראנר. בכל הקשור במתלים, ב- FJ COMPANY בחרו לא להשתולל ופנו לישן, המוכר והטוב: ארבע פינותיו של ה- FJ המודרני/ישן נתמכות בקפיצי OLDMAN EMU אוסטרליים (מוכרים גם אצלנו) המעניקים הגבהה צנועה של כשני אינץ'.

בפנים, הרוב נראה סטנדרטי: לאחר חידוש מתכת מלא, מושבי עור של רקארו, מערכת שמע מודרנית וחידוש מלא לגג: ה-FJ הזה מוכן לחגוג בסגנון 1971. קדימה לאום רשרש!
