תומר הדר
הסיכוי שהנכם מכירים את פורד אקספדישן באופן אישי נמוך למדי: רכב השטח הגדול של פורד אומנם נמכר בארה"ב, אך ברחובותיה הצפופים של ישראל, האקספדישן הענק נראה לא פחות מגוחך מקדילאק אסקלייד, או לינקולן נביגייטור (לא שאנו רומזים וכיו"ב).
בכל מקרה, מישהו בפורד נזכר שהסיבה שלאקספדישן קוראים אקספדישן היא העובדה שמדובר ברכב מסעות, אשכרה רכב שטח – ומה לעשות שבשנים האחרונות פורד אקספדישן משמש בעיקר משפחות מרובות ילדים? אה הא! הפתרון הוא להציג אקספדישן שטח – כזה שמצויד בחבילה שבפורד מכנים FX4 . מה כוללת החבילה?

קודם כל, בולמי זעזועים מאסיביים יותר שעברו כיול מחודש, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה (כלומר נשלט אלקטרונית על ידי מערכת שמדמה את פעילותו של דיפרנציאל מוגבל החלקה), מיגון גחון ומדרגות צד. בנוסף יש גם מערכת שפורד מכנה TERRAIN MANAGEMENT SYSTEM. מדובר במערכת בעלת מספר מצבי עבודה: שלג, חול, בוץ וכמובן כביש.
לגבי המנוע – אם ציפיתם ל-V8 בנפח שלושה מיליון אינצ'ים מעוקבים, אתם עלולים להתאכזב. האקספדישן FX4 מצויד במנוע אקובוסט כפול מגדשים – בנפח 3.5 ליטרים אשר מוכר מפורד האקספדישן הרגיל המפיק 375 כוחות סוס. רוצים כזה? רק ביבוא אישי.
