רוני נאק
למרות שהיא התחילה את 2021 בזהירות הראויה, פורד מסיימת אותה עם צבר הזמנות הרבה יותר גדול משציפתה לפורד מוסטאנג מאך-E החשמלית (משווקת גם בישראל בערוצי היבוא המקביל) ועוד מעל ל-200 אלף הזמנות לטנדר לייטנינג (F-150 חשמלי) שהיצור הסדרתי שלו אפילו לא החל. הגידול האקספוננציאלי בביקוש הצליח להפתיע את ענקית הרכב האמריקאית שצריכה עכשיו לסדר מחדש את מערך היצור.
![](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2021/12/21_FRD_MCH_48118.jpg)
פורד אקספלורר החשמלי והדודן שלו מלינקולן, דגם בשם אוויאטור, שתוכננו להיות מיוצרים במפעל במקסיקו שבו מיוצר גם המאך-E "זכו" לחצות את הגבול למפעל פורד בשטח ארה"ב ולדחיה רצינית של כ-18 חודשים ביצור. דחיה שפורד תנצל כדי ללחוץ על הספקים לרכז מאמץ ורכיבים כדי שתוכל לעמוד בדרישה לדגמים האלו.
![](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2021/12/22_FRD_F15_BEV_53683_16x9.jpg)
בינתיים המפעל במקסיקו מכפיל פי שלוש את יצור המוסטאנג מאך-E החשמלית. מנכ"ל פורד, ג'יפ פארלי בציוץ ב-10 לדצמבר כתב שנפח היצור בשנת 2022 יעבור את ה-200 אלף יחידות – פי שלוש מהכמות שהופצה לשוקי העולם ב-2021. בראיון אחר מוקדם יותר השנה אמר פארלי כי נפח היצור של כל דגמי החשמליות מפורד יגיע לכ-600,000 יחידות תוך שנתיים בלבד וכי זה עתיד לתפוס כ-40% מסך המכירות העולמית של פורד (אנשי הסופר דיוטי, הטרמור והראפטור יכולים לנשום לרווחה).
![](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2021/12/FORDEV-MAIN_i.png)