יום שישי , 11 אפריל 2025
פורד דוחה את האקספלורר החשמלי בשנתיים כדי לספק את הדרישה למוסטאנג מאך-E ולטנדר לייטנינג. צילום: פורד

מוסטאנג מאך-E ממריא, אקספלורר חשמלי נדחה


רוני נאק

למרות שהיא התחילה את 2021 בזהירות הראויה, פורד מסיימת אותה עם צבר הזמנות הרבה יותר גדול משציפתה לפורד מוסטאנג מאך-E החשמלית (משווקת גם בישראל בערוצי היבוא המקביל) ועוד מעל ל-200 אלף הזמנות לטנדר לייטנינג (F-150 חשמלי) שהיצור הסדרתי שלו אפילו לא החל. הגידול האקספוננציאלי בביקוש הצליח להפתיע את ענקית הרכב האמריקאית שצריכה עכשיו לסדר מחדש את מערך היצור.

מוסטאנג מאך-E. לאור הדרישה נפח היצור יגדל פי שלוש. צילום: פורד

פורד אקספלורר החשמלי והדודן שלו מלינקולן, דגם בשם אוויאטור, שתוכננו להיות מיוצרים במפעל במקסיקו שבו מיוצר גם המאך-E "זכו" לחצות את הגבול למפעל פורד בשטח ארה"ב ולדחיה רצינית של כ-18 חודשים ביצור. דחיה שפורד תנצל כדי ללחוץ על הספקים לרכז מאמץ ורכיבים כדי שתוכל לעמוד בדרישה לדגמים האלו.

פורד F-150 לייטנינג. מעל ל-200 אלף הזמנות לפני תחילת היצור הסדרתי. צילום: פורד

בינתיים המפעל במקסיקו מכפיל פי שלוש את יצור המוסטאנג מאך-E החשמלית. מנכ"ל פורד, ג'יפ פארלי בציוץ ב-10 לדצמבר כתב שנפח היצור בשנת 2022 יעבור את ה-200 אלף יחידות – פי שלוש מהכמות שהופצה לשוקי העולם ב-2021. בראיון אחר מוקדם יותר השנה אמר פארלי כי נפח היצור של כל דגמי החשמליות מפורד יגיע לכ-600,000 יחידות תוך שנתיים בלבד וכי זה עתיד לתפוס כ-40% מסך המכירות העולמית של פורד (אנשי הסופר דיוטי, הטרמור והראפטור יכולים לנשום לרווחה).

פלטפורמה חדשה, חשמלית ומודולארית תהיה הבסיס לאקספלורר החשמלי ולדגמים רבים נוספים. צילום: פורד

Check Also

מבחן דרכים יונדאי סנטה פה הייבריד

הדור החמישי של יונדאי סנטה פה נחת בישראל ויצר לא מעט גלים בביצה המקומית. יצאנו לנהיגה בספינת הדגל החדשה של יונדאי בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *