רוני נאק
כל מי שמכיר את סגמנט הטנדרים של ה-1 טון (טויוטה היילקס, איסוזו דימקס, VW אמארוק ודומיהם) מכיר היטב את המגבלות שעתידות להיות מוטלות על התנועה של מסחריות דיזל במרכזי הערים. בינתיים מי ש"נהנים" ממגבלות אלה הם בעלי טנדרים מיושנים יותר אבל זה עתיד להשתנות.

לפיכך המעבר לטנדר היברידי או 100% חשמלי, נראה כעניין מחוייב המציאות. בעיקר טנדר היברידי, מכיוון שלרכב מסחרי חשמלי על סוללות, BEV, יש חסרונות רבים בעיקר בממדי הטווח ויכולת נשיאת המטען.
פורד הציגה את טנדר ריינג'ר בגרסה פלאג-אין הייבריד שעתידה להכנס ליצור בסוף 2024 ומיועד לשוקי אירופה.

יחידת ההנעה תספק יותר מומנט מכל ריינג'ר אחר על ידי שילוב של מנוע 2.3 ליטר בנזין פורד EcoBoost עם מנוע חשמלי ומערכת סוללות נטענות – מה שמאפשר גם לנהוג במצב 100% חשמלי לטווח של כ- 45 קילומטרים. פורד לא ציינה בהודעתה את נתוני התפוקה הצפויים, או את המשקל העצמי של הטנדר. אולם היא משוכנעת כי יכולת של נסיעה חשמלית ללא פליטות תתן פתרון לעבודה בערים שבהן יהיו אזורי פליטות נמוכים. כושר הגרירה המרבי של ה-Ranger Plug-In Hybrid הוא 3,500 ק"ג – זהה לשאר גרסאות הריינג'ר.

בנוסף יצויד הטנדר ההיברידי עם Pro Power Onboard (גרסה מחוזקת של V2L המספקת עד 7.2 קו"ט מסוללת הרכב) המאפשר להפעיל כלי עבודה חשמליים בהספק גבוה באתר עבודה או באתר קמפינג מרוחק על ידי חיבורם לשקעי חשמל הקיימים בארגז המטען וגם בתא הנוסעים. המשמעות היא שניתן להשאיר גנרטורים רועשים, מגושמים וכבדים בבית, ולהשאיר יותר מקום בארגז למטען שימושי.
בנוסף לחשמל לפי דרישה, מצבי הנעה EV 4 של Ranger Plug-in Hybrid יעניקו ללקוחות גמישות רבה יותר בקבלת ההחלטה כיצד ומתי להשתמש בסוללת EV.
עכברי השטח ישמחו לגלות כי Ranger Plug-In Hybrid שומר על יכולת הנסיעה בשטח המוכחת של הריינג'ר. ההנעה כפולה לכל ארבעת הגלגלים, אפשר לבחור בין חמישה מצבי נהיגה ויש כמובן מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות רבות. תחילת השיווק באירופה – כך לפי פורד – מתוכננת לרבעון הראשון של 2025.