רוני נאק
האם זה יהיה הפיצוח הנכון גם לישראל? פורד מציגה גרסת Super Duty של הריינג'ר שמעלה אותו קומת משקל מבלי להגיע לממדים העצומים של סדרה F האימתנית. מה שזה אומר שהמשקל הכולל של הגרסה הזו של הפורד ריינג'ר עולה ל-4.5 טונות (יחייב רשיון C1 בישראל), משקל הגרירה המירבי עולה מ-3.5 טונות ל-4.5 טונות והמשקל המשולב של הריינג'ר פלוס הנגרר גם הוא עלה ל-8.0 טונות.

כדי לעמוד בכאלו משקלים כבירים, פורד חיזקה ועיבתה את שלדת הסולם, מפשקי הגלגלים רחבים יותר והצמיגים שמנים יותר. בנוסף, זרועות המתלה מעובות כאשר יתר הממדים הם מעט גדולים יותר מזה של הפורד ריינג'ר הרגיל. למעשה פורד אוסטרליה (שהיא המקור למידע שלפניכם) טוענת שהממדים הקטנים (ביחס לסדרה F) הם היתרון היחסי לנהגי הריינג'ר שחיים בערים ולא בהכרח בבוש.

עוד פירטה פורד שהריינג'ר סופר דיוטי יגיע עם חישוקי 18 אינץ' מחוזקים ועליהם צמיגי שטח בקוטר 33 אינץ'. הרכב יצוייד במיכל דלק של 130 ליטר שיתן לו טווח שיוט של כ-1,000 קילומטרים לא מעט בזכות מנוע טורבו-דיזל בנפח 3.0ל' המפיק 250 כ"ס ו-61 קג"מ ותיבת הילוכים אוטומטית עם 10 מהירויות (סידור שאנו מכירים היטב מ-VW אמארוק החדש). פורד שם למטה באוסטרליה אמרה שעשתה לא מעט שינויים למנוע כדי שיעמוד בעומסים הצפויים וכדי לפתור בעיות של אמינות, התחממות ודליפות שרדפו אותו בתחילת הדרך.

כנהוג בזמננו – גם הטנדר ריינג'ר – זוכה למערך ADAS מלא של מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות. פורד הודיעה כי בתחילת 2026 תתחיל בשיווק של גרסאות שלדה עם קבינה רגילה, קבינה וחצי ותא כפול כאשר גרסת תא כפול עם ארגז מקורי תגיע בהמשך השנה.

אצלנו בישראל פורד ריינג'ר משווק על ידי דלק מוטורס במחיר שמתחיל ב-330,000 שקלים. גרסת סופר דיוטי אמורה להיות מוכרת הלכה למעשה כמשאית ומכאן שתיהיה מוכרת באופן מלא ועם לא מעט הטבות מיסוי שיכולות ליצור תג מחיר משבש שוק.