שטח
על אסטון מרטין עברה שנה בעייתית בעולם – אולם היא עשויה לקבל סיוע כלכלי משמעותי דווקא מסין. מדובר בענקית הרכב הסינית GEELY (בעלת השליטה ב-וולוו, לוטוס ומחזיקה 10% ממניות דיימלר) אשר בוחנת בימים האלה רכישת החזקה משמעותית ביצרנית מכוניות העל הבריטית. אסטון מרטין היא בורסאית משנת 2018 – דבר שעשוי להקל על ההשתלטות הסינית. המצב הנוכחי – על פי הדיווחים ב-FT – הוא שגילי בוחנת את הספרים של אסטון.

דיימלר הגרמנית (מרצדס למי שפחות בעניינים), שלגילי יש החזקה של כ-10% בחברה, כבר נמצאת בקשר מסחרי עם אסטון מרטין ומספקת לה מנועים – בין השאר לרכב הפנאי DBX שגרסתו הסדרתית הוצגה לאחרונה והוא עתיד להיות משווק לא רק בישראל אלא גם גלובלאית. בינתיים בבורסה הידיעה על הרכישה הזניקה את המניה ב-20% כשנודע על המהלך הצפוי. אחרי שהשוק נרגע העליה התמתנה ל-13%. שוויה של אסטון מרטין היה תחת לחץ רב בשל ירידה גלובלית במכירות, עלויות יצור גבוהות וההשלכות של ברקסיט היוצרות חוסר וודאות. כדי לקבל קנה מידה – המניה שווה היום רק 25% משוויה בעת ההנפקה.
בישראל מכרה אסטון מרטין (עפ"י דו"ח איגוד יבואני הרכב) 7 מכוניות בשנת 2019. זאת לעומת 11 מכוניות בשנת 2018. עם הכניסה של ה-DBX (רכב הפנאי) האם המספרים האלה ישתפרו?
